pc
Vistula Maersk z nagrodą Danish Ship of the Year 2018. Wyróżnienie dla pierwszego z serii siedmiu kontenerowców dowozowych (feeder container vessel) z wysoką szwedzko-fińską klasą lodową przyznała Maritime Denmark Media Group.
– Jesteśmy bardzo dumni i wdzięczni, że Vistula Maersk została wyróżniona tą prestiżową nagrodą. To ogromne uznanie dla pracy całego zespołu, który zrobił wszystko, by przystosować statek do wymagań przyszłości – mówi Kenneth Ottar Svan z Maersk Line.
– Nowe jednostki odgrywają kluczową rolę w strategii Seago Line, która rozwija się wraz z rosnącymi wymaganiami klientów, budując naszą pozycję lidera rynku w zakresie transportu ładunków chłodzonych. Te statki czynią nas wyjątkowymi, dzięki nim możemy zapewnić klientom obsługę nawet zimą. To prawdziwa rewolucja, która wspiera naszą działalność w krajach nadbałtyckich – mówi Søren Castbak, prezes Seago Line, spółki zależnej Maersk Line.
Vistula Maersk ma 200 m długości, 35,32 m szerokości oraz 11 m zanurzenia. Jej pojemność to 3 596 TEU. Statek wszedł do eksploatacji w lutym tego roku. Ma nie tylko wzmocniony kadłub, zgodnie w wymaganiami towarzystwa klasyfikacyjnego Lloyd's Register, ale i wiele innych cech zapewniających mu możliwość żeglugi w ekstremalnych warunkach – jest zoptymalizowany do eksploatacji w temperaturach do −25 °C. Kontenerowiec zaprojektowano i wyposażono dla efektywniejszego wykorzystywania energii, co ma wynikać nie tylko z ekonomii skali na statku większym od dotychczas eksploatowanych feederów. Zmniejszone zużycie paliwa jednostka zawdzięcza zoptymalizowanemu przez Odense Maritime Technology kształtowi kadłuba, gruszce rufowej i kierownicom opływu.
Vistula Maersk pływa pod duńską banderą z międzynarodową załogą, w której wyższe stanowiska oficerskie zarezerwowane są tylko dla Duńczyków. Na statku zmieści 28 osób – dla każdej została przewidziana pojedyncza kabina z węzłem sanitarnym. Co więcej, na kontenerowcu zaplanowano także sześć miejsc dla tzw. Suez crew, pomagającej w przejściu jednostki przez Kanał Sueski.
Pozostałe kontenerowce z serii także przyjmą nazwy od rzek państw bałtyckich. Będą to (znane obecnie nazwy): Volga Maersk, Vaga Maersk, Vayenga Maersk, Vilnia Maersk i Vuoksi Maersk.
Port Gdańsk. Imponujące postępy na budowie terminalu T3 w Baltic Hub
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie