• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Trwa rozbudowa Agroportu w Darłowie. Nowy terminal ma obsługiwać nawet do 200 tys. ton towarów rocznie

14.04.2015 21:03 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Trwa rozbudowa Agroportu w Darłowie. Nowy terminal ma obsługiwać nawet do 200 tys. ton towarów rocznie
Trwa rozbudowa Agroportu w Darłowie. Nowy terminal ma obsługiwać nawet do 200 tys. ton towarów rocznie - GospodarkaMorska.pl

W nowym terminalu w Darłowie od zeszłego roku przeładowują statki. Teraz właściciele portu -  Leszek Dydyna, przedsiębiorca i rolnik z Darłowa razem z dwoma synami - Arturem i Piotrem, prowadzą rozbudowę portu. Po jej skończeniu chcą rocznie obsługiwać od 150 do 200 tys. ton towarów.

Wszystko zaczęło się w 2013 roku, gdy firma Lechpol wygrała przetarg na rozbiórkę zrujnowanych elewatorów. Przedsiębiorstwo prowadzone przez rodzinę Dydynów chciało zakupić urządzenia razem z gruntem. Wcześniej przedsiębiorcy potrzebowali jednak zgody odpowiednich ministerstw na taką inwestycję. W związku z archaicznymi przepisami (niektóre z nich nie zmieniły się od lat 60-tych) traktującymi wszystkie tereny portowe jako obiekty strategiczne przedsiębiorcy musieli zmierzyć się z masą formalności. Po kilku miesiącach udało im się to i teren od zeszłego roku przejęła założona przez Dydynów firma Agroport.

- Chciałem tym samym nawiązać do czasów, gdy port był jeszcze niemiecki. Wtedy służył on właśnie do przeładunków. Czemu my mamy być gorsi? Chcemy wykorzystać dobre położenie Darłowa oraz duży ruch towarów, między innymi zbóż, w tym regionie – mówi Leszek Dydyna.

Obecnie port jest w stanie załadować 180 ton zbóż w godziny, a dotychczasowy rekord wynosi 5 tys. ton rozładunku na dobę. Obiekt jest w stanie obsługiwać jednostki o nośności do 2,3 tys ton – na tyle pozwala płytkie dno w porcie. Rozbudowa portu ma za zadanie usprawnić przeładunek właśnie takich statków.

- Budujemy nowe magazyny, zakupujemy dźwigi. Obecnie przeładunki statków o nośności 1000 ton trwają za długo. O klientów się nie martwię, gdyż rolnicy w Polsce często narzekają na mało konkurencyjny rynek przeładunku zbóż. My zapewnimy im alternatywę – mówi Leszek Dydyna.

Zmodernizowany port ma przeładowywać od 150 do 200 tys. ton rocznie. Obsługiwane mają być: nawozy, zboża, rośliny motylkowe oraz różne surowce budownicze (tłuczeń, kamień). W przyszłości możliwy jest dalszy rozwój obiektu.

- Właśnie rozpoczyna się remont jednego z nabrzeży w porcie. Dodatkowo nowa infrastruktura przeładunkowa będzie budowana na terenie Specjalnej Strefy Ekonomicznej. Także przyszłość jest dla nas obiecującą. Od trzech pokoleń jesteśmy związani w rolnictwem i dalej zamierzamy je wspierać – zapowiada Leszek Dymna.

Bollore Logistics
port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 39037,00 $ tona -0,61% 26 paź
 Cynk 3455,00 $ tona -1,57% 26 paź
 Aluminium 2830,00 $ tona -2,95% 26 paź
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.