Niski poziom wód w Renie i Dubaju to poważny problem dla przewoźników. Nie mogą bowiem transportować w pełni załadowanych statków po niemieckich odcinkach tych rzek – donosi agencja Reuters.
Susza, która dotyka obecnie sporą część Europy, wywarła duży wpływ obie rzeki. Tak niskiego stanu wody dawno nie odnotowano o tej porze roku. Transport w pełni załadowanymi jednostkami nie jest możliwy na Renie w odcinkach poniżej Kolonii i Duisburga. Tak samo wygląda sytuacja na niemieckiej części Dunaju.
W odpowiedzi na suszę armatorzy musieli podnieść swoje stawki za przewóz towarów, co oznacza większe wydatki dla ich właścicieli. Do transportu wykorzystuje się teraz więcej mniej załadowanych jednostek.
Ren to bardzo ważny szlak wodny, którym przewożone są zboża, kruszywa, węgiel i paliwa. Dunaj to z kolei główna trasa transportu oleju opałowego do Europy Wschodniej i zboża do Europy Zachodniej.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej