• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Stena: niska cena ropy ułatwiła wdrożenie kosztownych regulacji siarkowych

08.02.2016 06:58 Źródło: promy24.com
Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Stena: niska cena ropy ułatwiła wdrożenie kosztownych regulacji siarkowych
Stena: niska cena ropy ułatwiła wdrożenie kosztownych regulacji siarkowych - GospodarkaMorska.pl

Sektor żeglugi morskiej musi przygotować się do kolejnych regulacji w nadchodzących latach, ale nowe prawodawstwo musi być wprowadzone w sposób inteligentny, twierdzi Stena. Wymagania dotyczące siarki mogły być przyczyną poważnych problemów, ale cena ropy ochroniła przewoźników przed wpływem zmian wprowadzonych w 2015 roku.

- Ostatnie lata udowodniły, że gospodarka morska musi rozwijać się poprzez nowe regulacje – uważa Carl-Johan Hagman, dyrektor generalny Stena Line AB.

Jednym z głównych tematów rozmów w ubiegłym roku były wymogi dotyczące emisji siarki, które zostały zaostrzone poprzez wprowadzenie stref SECA w Europie Północnej i u wybrzeży Ameryki Północnej. Carl-Johan Hagman nie waha się krytykować nowych przepisów, które według niego są częściowo wyrazem tego, że władze nie do końca rozumieją przemysł morski.

Innym przykładem jest konwencja o wodach balastowych, która po wielu latach wciąż nie została wdrożona. Niektórzy uważają, że ​​przepisy są po prostu zbyt skomplikowane – mówi Hagman. - Rozporządzenie powinno mieć nie tylko globalny charakter, ale także być dobrze przemyślane. Myślę, że intencja wprowadzenia konwencji dotyczących wód balastowych była doskonała, ale sposób, w jaki próbowano ją wprowadzić, nie był wystarczająco dobry – uważa Hagman.

W sumie, nowe wymagania siarkowe kosztowały grupę Stena około 59,5 milionów USD w 2015 roku, z powodu różnicy cen pomiędzy standardowym paliwem, a tym o niskiej zawartości siarki, które jest wykorzystywane przez kilka statków z floty Stena. Inne jednostki zostały natomiast wyposażone w płuczki spalin.

Dzięki cenie ropy, która spadła o ponad połowę, klienci przewoźnika byli w stanie zaakceptować wzrost stawek o 15-20 procent, a wolumen pozostał zaskakująco duży. Gdyby jednak cena ropy nie spadła, przewoźnik był przygotowany na zmniejszenie ładowności na swoich trasach, a dwa lata temu był gotowy nawet zamknąć usługę między Göteborgiem i Kilonią, która jest konkurentem skandynawskiej autostrady E6. - Gdyby cena ropy była wyższa, byłaby to zupełnie inna historia - podsumowuje Hagman. 

Źródło:
promy24.com
Bollore Logistics
port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 38925,00 $ tona 0,13% 21 paź
 Cynk 3584,00 $ tona 0,03% 21 paź
 Aluminium 3013,00 $ tona -1,66% 21 paź
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.