PMK
Stena Line stanie się pierwszym operatorem promowym, który będzie korzystał z opcji ładowania statków energią elektryczną w szwedzkim Porcie Trelleborg. Z tej nowinki będą korzystać dwie jednostki: M/S Skåne i M/S Mecklenburg-Vorpommern.
Armator poinformował, że jego statki cumujące w porcie w Trelleborgu nie będą korzystały z silników pomocniczych, ale z infrastruktury służącej do zasilania statków z lądu. Jest to technologia określana mianem "cold ironing". Jedną z jej zalet jest ograniczenie emisji szkodliwych związków.
Obecnie Stena Line korzysta z tej możliwości w sześciu szwedzkich portach. Ogółem armator korzysta z ładowania statków w 17 proc. portów w tym kraju. W tych obiektach promy Stena Line ładują swoje baterie przez ponad 2 godziny przy każdej wizycie.
Stena Line jest szwedzkim koncernem promowym, z siedzibą w Göteborgu. Operuje na 20 trasach łączących 10 krajów, posiada 35 promów, zatrudnia ponad 5000 pracowników. Roczne obroty koncernu przekraczają 12 mld koron szwedzkich. Przewozy wynoszą rocznie: ponad 7 mln pasażerów, 1,5 mln samochodów osobowych oraz 2 mln jednostek frachtowych (ciężarówki, naczepy itp.).
W Polsce Stena Line jest obecna od ponad dwóch dekad. Promy z charakterystycznym czerwonym kominem łączą Gdynię z Karlskroną w południowej Szwecji. Co roku tę trasę przemierza około pół miliona pasażerów, korzystając z jednego z dwóch bliźniaczych statków: Stena Vision i Stena Spirit. Dwa pozostałe statki na linii, Stena Baltica oraz m/v Gute, są przeznaczone głównie do przewozu ładunków.
Stena Line jest częścią grupy Stena Sphere należącej do rodziny Olsson. Poza przewozami promowymi, grupa zajmuje się m.in. żeglugą, wydobyciem ropy naftowej, recyklingiem, obrotem nieruchomościami. Obroty całej grupy Stena Sphere sięgają 58 mld koron szwedzkich rocznie. Stena Sphere zatrudnia 19 000 pracowników na całym świecie.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania