pc
To największa jednostka przekazana dotychczas przez norweską stocznię Ulstein. Island Venture – statek typu Offshore Construction Vessel (OCV) tydzień temu trafił do spółki armatorów Island Offshore i Edison Chouest Offshoret. Będzie przeznaczony do przeprowadzania prac konstrukcyjnych.
Island Venture (numer budowy NB 302) ma 159,8 m długości, 30 m szerokości oraz 9 m zanurzenia. Statek może poruszać się z prędkością 14,3 w. Jego nośność to 14 248 t, a obciążenia pokładu – 9 000 t. Na pokładzie statku zmieści się 200-osobowa załoga.
W komunikacie stoczni czytamy, że pierwotnie Island Venture miał mieć 147,5 m długości oraz 28 m szerokości, jednak ostatecznie zdecydowano się na zwiększenie powierzchni pokładu.
W budowie statku miała udział stocznia Crist. Pod koniec kwietnia ubiegłego roku dostarczyła blok rufowy i śródokręcia o masie 6 500 t.
W 2015 r. Island Venture został nominowany do nagrody „Statku Roku”. Przyznaje ją kapituła złożona z dziennikarzy fachowego norweskiego czasopisma „Skipsrevyen” oraz ekspertów z branży morskiej.
Island Venture w liczbach
Długość: 159,8 m
Szerokość: 30 m
Nośność: 14 248 ton
Zanurzenie (max): 9 m
Prędkość (max): 14,3 węzłów
Obciążenia pokładu: 9 000 t
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej