mk
Masowiec m/v Kraków należący do SMT Shipping Cyprus Ltd. został sprzedany za ok 6,6 mln dolarów informuje IHS. Jednostka zostanie zezłomowana.
M/v Krakow rozpoczął eksploatację w SMT w 2007 roku. Po przebudowie zrealizowanej w Gdyni pływał jako masowiec samorozładowczy.
Jednostkę zbudowano w 1982 roku w południowo-koreańskiej stoczni Hyundai Heavy Industries. Długość całkowita statku to 234,63 m, szerokość 32,21 m, nośność 70 912 t a tonaż pojemnościowy brutto to 40 504 jednostek.
Obecnie SMT Shipping Cyprus zarządza flotą ok 40 statków. W Polskim oddziale firmy z siedzibą w Sopocie ulokowana jest duża cześć działów firmy - techniczny, crewing, travel, project, część purchasingu i przede wszystkim fleet management. Na statkach SMT pracuje 800 Polaków na 1600 zatrudnionych. Bliskie relacje z Polską zaowocowały również nazewnictwem statków: We flocie SMT oprócz m/v Kraków znajdziemy: "Gdynia", "Gdańsk", "Warsaw" oraz "Poland Pearl"
W ostatnim czasie SMT dynamicznie rozwija swoją flotę której łączny tonaż przekracza 1 milion DWT. Oprócz zakupu coraz nowszych jednostek we flocie armatora zaczęły pojawiać się nowe statki zbudowane w stoczni Zhoushan Shipyard - seria 3 statków: "Norway Pearl" "Poland Pearl" oraz "Holland Pearl"
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny