pc
Rok 2016 był dla Stena Line rekordowy pod względem wielkości przeładunku w Belfaście. Nigdy wcześniej szwedzkiemu przewoźnikowi nie udało się tu osiągnąć takich rezultatów.
Przez cały 2016 rok przez popularny port w Irlandii Północnej przewinęło się 500 tysięcy jednostek ładunkowych. Doskonale prezentują się także dane dotyczące liczby pasażerów oraz przewiezionych pojazdów osobowych na trasach z/do Belfastu. Z trzech oferowanych tu przez Stena Line połączeń skorzystało w sumie ok. 1,5 miliona pasażerów, co oznacza wynoszący 7 procent wzrost w porównaniu z rokiem 2015.
– Stena Line mocno inwestowała w hub znajdujący się w porcie w Belfaście. To budujące, że możemy zobaczyć, jak nasza wizja oraz zaangażowanie w rozwój działalności w porcie w Belfaście zostały nagrodzone – mówi Paul Grant ze Stena Line.
Pomimo bardzo dobrych wyników, firma nie zamierza zwalniać tempa i zapowiada spore nakłady na rozwój swojej działalności w tym obszarze. Kolejne inwestycje obejmować będą flotę oraz infrastrukturę portową. W tym roku Stena Line przeznaczy 7 milionów funtów na modernizację swoich statków wykorzystywanych na Morzu Irlandzkim. Prace mają zostać przeprowadzone w stoczni Harland & Wolff w Belfaście. Armator nie kryje zadowolenia, że realizacja tych celów idzie w parze z poprawą stanu dróg w Irlandii Północnej.
Stena Line jest największym operatorem promowym na Morzu Irlandzkim. Operuje flotą w tym rejonie i oferuje najbardziej rozbudowaną siatką połączeń pomiędzy Wielką Brytanią a Irlandią. Z Belfastu statki w barwach Stena Line pływają do Liverpoolu, Heysham oraz Cairnryan.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny