Cztery morskie porty o podstawowym znaczeniu dla gospodarki narodowej - Gdańsk, Gdynia oraz Szczecin i Świnoujście – dokonując podsumowania 2014 r., odnotowały w kolejnym roku z rzędu rekordowe przeładunki.
Większe przeładunki świadczą o wzroście konkurencyjności polskich portów w regionie Morza Bałtyckiego oraz lepszym skomunikowaniu z zapleczem dzięki wielu inwestycjom infrastrukturalnym w portach.
W Porcie Gdańsk w 2014 r. przeładowano 32,3 mln ton i jest to wynik większy o 7 proc. w porównaniu do 2013 roku. Największy wzrost, o ponad 40 proc., nastąpił w grupie inne masowe.
W Porcie Gdynia osiągnięto najwyższy dotychczas wynik w wielkości przeładunków 19,41 mln ton, co oznacza wzrost o 9,9 proc. Największy wzrost zanotowano w grupie zbóż o 33,2 proc. oraz w grupie drobnicy, 14,8 proc.
Natomiast w Portach Szczecin i Świnoujście łączne obroty wyniosły 23,4 mln ton i były wyższe o około 3 proc. W obydwu portach nastąpił wzrost przeładowanych kontenerów o 26 proc.
Główny Urząd Statyczny opublikuje informacje odnośnie gospodarki morskiej za rok 2014 w kwietniu 2015 r.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej