• <
bulk_cargo_port_szczecin

Raport: Konsolidacja drogą do wyjścia z kryzysu na rynku kontenerowym

PMK

06.12.2016 15:15 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Raport: Konsolidacja drogą do wyjścia z kryzysu na rynku kontenerowym

Partnerzy portalu

Raport: Konsolidacja drogą do wyjścia z kryzysu na rynku kontenerowym - GospodarkaMorska.pl

W kwietniu przyszłego roku na scenie pozostaną już tylko trzy sojusze kontenerowe: 3M, Ocean Alliane i The Alliance. Będą one zdecydowanie górować nad resztą rynku kontenerowego. To jednak konsolidacja na rynku okaże się ważniejsza dla wyjścia z kryzysu - twierdzą eksperci.

- Zmiany w aliansach nie wpłynęły wielce na spedytorów. A jeżeli nawet to negatywnie, gdyż zmusiły ich do nagłej zmiany swoich siatek logistycznych - twierdzi Steve Saxon, partner agencji McKinsey & Co Shanghai. - Lepsza dla rynku będzie zdecydowanie konsolidacja - dodał.

W tym roku udział procentowy w rynku pierwszej trójki wśród armatorów już zdążył się powiększyć o 3 proc. Ogółem na koniec sierpnia w służbie było 6080 kontenerowców liniowych, czyli takich, które pływają na stałych połączeniach. Ich zdolność przewozowa to 20,75 mln TEU.

Liderem pod tym względem dalej zostaje duński Maersk Line, z flotą 617 kontenerowców o ładowności 3,17 TEU (15.3 proc światowej mocy). Za nimi znajduje się szwajcarski MSC z 487 statkami o ładowności 2,78 TEU (13,4 proc. udziału) oraz francuskie CMA CGMA z 484 jednostkami o ładowności 2,22 mln TEU (10,8 proc. rynku).

Już niedługo dystans między Maerskiem a resztą stawki jeszcze się powiększy. Duńczycy są już o krok od zakupu armatora Hamburg Sud, obecnie 7 największego armatora kontenerowego na świecie. Niemiecka firma ma w swojej flocie 130 kontenerowców.

Łącznie pierwsza dziesiątka największych przewoźników posiada aż 67,8 proc. udziałów w światowych zdolnościach transportu drobnicy w kontenerach.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.