jk
Eksperci Deloitte, w porozumieniu ze Stowarzyszenie Armatorów Wspólnoty Europejskiej (European Community Shipowners’ Associations – ECSA), przygotowali raport oparty na analizie sytuacji międzynarodowej w kontekście konkurencyjności europejskiego rynku morskiego.
Celem raportu było wskazanie konkurencyjności polityki żeglugowej Unii Europejskiej, w stosunku do polityk żeglugowych wybranych krajów, będących czołowymi konkurentami UE w tym zakresie (jak Singapur, Szanghaj, czy Dubai). W raporcie dokonano porównania polityk żeglugowych panujących w tych krajach oraz przedstawiono rekomendacje co do zmian, mogących mieć wpływ na podniesienie atrakcyjności terytorium UE dla armatorów i operatorów.
Więcej informacji na stronie: Raport Deloitte i Stowarzyszenia Armatorów Wspólnoty Europejskiej.
Porównania dokonano w oparciu o następujące kryteria:
Mamy nadzieję, że konkluzje płynące z raportu będą podstawą do dalszej dyskusji na forum UE i przyczynią się do zmian podnoszących atrakcyjność terenów UE na arenie międzynarodowej. Raport co prawda nie odnosi się do poszczególnych regulacji panujących w krajach członkowskich UE, jednak w mojej ocenie, płynące z niego wnioski warto byłoby uwzględnić w ramach regulacji krajowych w Polsce.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek