Liczba przewiezionych kontenerów na szlaku Azja – Europa zmalała we wrześniu do 1,2 mln TEU. To o 6 proc. mniej niż w zeszłym roku – wynika z raportu firmy analitycznej London\'s Container Trader Statistics (CTS).
Ogółem w pierwszych trzech kwartałach wolumen towarów spadł o 4,7 proc., do 11,1 mln TEU. Lepiej sytuacja wygląda na szlaku Azja – USA, gdzie przewozy wzrosły o ok. 6 proc., do 11 mln TEU.
Największa karuzela miała miejsce w umowach spotowych na szlaku Azja – Europa. Stawki frachtowe zmieniały się z tygodnia na tydzień z silną tendencją spadkową. Najmocniej kryzys dotknął armatorów w październiku i listopadzie, gdy Shanghai Containerised Freight Index (SCFI) spadł do najniższego poziomu w historii.
Według opinii Christophera Koca, starszego doradcy z World Shipping Council, w przyszłym roku sytuacja zbytnio się nie poprawi i armatorów czeka bardzo trudny czas. Więcej jednostek pójdzie w odstawkę, a to dodatkowe finansowe obciążenie.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub