Liczba przewiezionych kontenerów na szlaku Azja – Europa zmalała we wrześniu do 1,2 mln TEU. To o 6 proc. mniej niż w zeszłym roku – wynika z raportu firmy analitycznej London\'s Container Trader Statistics (CTS).
Ogółem w pierwszych trzech kwartałach wolumen towarów spadł o 4,7 proc., do 11,1 mln TEU. Lepiej sytuacja wygląda na szlaku Azja – USA, gdzie przewozy wzrosły o ok. 6 proc., do 11 mln TEU.
Największa karuzela miała miejsce w umowach spotowych na szlaku Azja – Europa. Stawki frachtowe zmieniały się z tygodnia na tydzień z silną tendencją spadkową. Najmocniej kryzys dotknął armatorów w październiku i listopadzie, gdy Shanghai Containerised Freight Index (SCFI) spadł do najniższego poziomu w historii.
Według opinii Christophera Koca, starszego doradcy z World Shipping Council, w przyszłym roku sytuacja zbytnio się nie poprawi i armatorów czeka bardzo trudny czas. Więcej jednostek pójdzie w odstawkę, a to dodatkowe finansowe obciążenie.
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?