• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Przełom przy budowie mostu w Sobieszewie

pc

19.03.2018 15:34 Źródło: własne

Partnerzy portalu

Przełom przy budowie mostu w Sobieszewie - GospodarkaMorska.pl

Stalowe przęsła zwodzone, które są głównymi elementami mostu w Sobieszewie zostały odzyskane od Vistalu.  Od poniedziałku, 19 marca na nabrzeżu pochylniowym w Gdyni wznowiono prace, za które teraz odpowiada  Metrostav a.s., lider konsorcjum budującego most.

– Dzisiaj możemy powiedzieć, że trwające wiele miesięcy negocjacje z Vistalem zostały zakończone sukcesem. Naszym partnerem był ustanowiony przez sąd zarządca. Cieszymy się, że możemy wznowić  prace przy przęsłach zwodzonych mostu. Bardzo zależy nam, aby most w Sobieszewie powstał jak najszybciej i dlatego ruszamy z intensywnymi pracami – mówi Aleksandra Dulkiewicz zastępca prezydenta ds. polityki gospodarczej.

W ciągu ostatniego tygodnia dwa przęsła, ważące łącznie 600 ton,  zostały przetransportowane drogą wodną na teren nabrzeża pochylniowego w Gdyni. Dzisiaj wznowiono prace, za które odpowiadać będzie teraz lider konsorcjum Metrostav a.s. Docelowo przy przęsłach pracować będzie około 60 osób.

Przypomnijmy, że do tej pory wykonano 85%  konstrukcji przęseł zwodzonych, gdyż prace zostały wstrzymane we wrześniu ze względu na trudną sytuację firmy Vistal Gdynia S.A.

Na terenie nabrzeża są  już rusztowania i trwają prace.  Najpierw przęsła zostaną poddane dokładnemu zinwentaryzowaniu oraz określeniu stanu. Kolejnym, dość długotrwałym etapem będą prace związane z zabezpieczeniem antykorozyjnym konstrukcji. Następnie zostaną  dospawane elementy bezpieczeństwa i części pylonów.  Na końcu zaś, w całości, przęsła zostaną przetransportowane drogą wodną do Sobieszewa.

– Równocześnie w Sobieszewie trwają prace przy budowie dwóch komór przęseł na których opierały się będą  zwodzone części mostu. Zakończenie tego etapu zbiegnie się w czasie z przetransportowaniem przęseł zwodzonych. Również prace przy układzie drogowym zmierzają ku końcowi – mówi Piotr Czech, kierownik projektu z ramienia DRMG.

Każde z przęseł waży ok 300 ton, ma 37 m długości i 16 m szerokości.

Most nad Martwą Wisłą ma zapewnić bezpieczne i stałe połączenie Wyspy Sobieszewskiej z lądem. Od 1973 roku prowadzi tam most pontonowy, który często jest zamykany i obowiązuje na nim ograniczenie prędkości do 20 km/h. Nowa konstrukcja natomiast ma mieć 173 metry długości, ze skrzydłami – 181,5 m, a czas otwierania przęseł będzie wynosił dwie minuty.

Poza wiaduktem i nową, prawie 1-kilometrową drogą, powstanie budynek służący do obsługi mostu. Zaplanowano też m.in. przebudowę skrzyżowania ulic Nadwiślańskiej-Turystycznej i Drogi Wojewódzkiej 501 oraz przebudowę skrzyżowania ulic Sobieszewskiej-Łąkowej-Piaskowej.

Inwestycja kosztować będzie 57 112 606,97 zł.

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.