mk
Projekt ustawy ws. budowy lub przebudowy toru wodnego Świnoujście-Szczecin do głębokości 12,5 m wpłynął już do Sejmu. Specjalną ustawą rząd chce przyspieszyć wszystkie sprawy administracyjne związane z wydaniem różnego rodzaju dokumentów. - Szacuje się, że dzięki ustawie czas wydawania stosownych pozwoleń będzie skrócony o pół roku. Procedury będą prostsze – zapowiedział w Radio Szczecin Andrzej Borowiec, dyrektor Urzędu Morskiego w Szczecinie.
- Główny element, to przesunięcie momentu sprawdzenia zgodności naszego projektu z miejscowym planem zagospodarowania przestrzennego. Przesunięcie z etapu wydania pozwolenia środowiskowego na etap pozwolenia na budowę. Miasto Szczecin zmiany planu proceduje, to trwa. Po to byśmy nie musieli czekać jest zapis, który pozwala Regionalnej Dyrekcji Ochrony Środowiska wydać pozwolenie środowiskowe bez oczekiwania na zmianę planu - dodał.
Inwestycja będzie prowadzona w ramach Programu Operacyjnego Infrastruktura i Środowisko na lata 2014-2020. Jej wartość to ok. 1 mld 385 mln zł. 85 proc. pieniędzy ma pochodzić ze środków unijnych, a 15 proc. - z budżetu państwa. Inwestycja ma być zrealizowana do 2022 r.
Pogłębienie toru wodnego wpisuje się w plan odtworzenia transportu morskiego zapowiedziany przez premier Beatę Szydło - podało wcześniej Centrum Informacyjne Rządu. Z jego informacji wynika także, że inwestycja ułatwi przywóz i wywóz towarów do zespołu portów, a także umożliwi rozwój usług okołoportowych oraz likwidację ograniczeń żeglugowych.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny