W ramach programu TEN-T Unia Europejska dofinansuje kwotą 3,1 mln euro projekt, którego celem jest zbadanie efektywności energetycznej i testowanie ekologicznego sprzętu w portach w Walencji (Hiszpania) i Livorno (Włochy).
Projekt ma na celu inteligentne zarządzanie energią oraz wykorzystanie paliw alternatywnych w portach europejskich.
Europejskie konsorcjum projektu prowadzone przez Fundację Valenciaport, planuje przeprowadzenie dziewięciu prób pilotażowych testowania sprzętu i systemów zarządzania energią w celu zmniejszenia emisji dwutlenku węgla i zwiększenia efektywności energetycznej.
Dwuletnia inicjatywa w szczególności skupi się na wdrożeniu inteligentnego systemu zarządzania energią. W projekcie przewidziane jest wprowadzenie dynamicznego oświetlenia terminali kontenerowych i dostosowanie używanego w portach sprzętu (takiego jak żurawie i ciągniki) do zastosowania paliw alternatywnych, LNG i energii elektrycznej.
Oczekuje się, że nowy system znacznie ograniczy zużycie energii elektrycznej w terminalach kontenerowych portów. Przykładowo, żuraw z pilotażowego programu może wykorzystywać aż o 50% mniej paliwa niż standardowy.
Projekt ma być zakończony do grudnia 2015 roku.
Rozwój, organizacja, uniwersalność. Strategia Rozwoju Grupy Kapitałowej OT Logistics do 2026 r.
Maersk prognozuje EBITDA do 6 mld USD w 2024 r. i wysoki CAPEX do 2025 r.
Kolejny ważny krok w rozbudowie infrastruktury portowej w Świnoujściu
Port Singapur i jego sieć logistyczna na fali wzrostów. Z polskim udziałem Baltic Hub
Port morski – zainwestujesz albo wypadniesz z rynku. 80 mld euro potrzebne od zaraz
Turcja ogłasza blokadę handlową z Izraelem