• <
bulk_cargo_port_szczecin

Port w Szanghaju utrzymuje pozycję światowego lidera

mk

18.01.2017 11:30 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Port w Szanghaju utrzymuje pozycję światowego lidera

Partnerzy portalu

Port w Szanghaju utrzymuje pozycję światowego lidera - GospodarkaMorska.pl

Obroty kontenerowe w Porcie Szanghaj wzrosły o 1,6 % w 2016 r., osiągając 37,13 mln TEU. Po recesji w pierwszych miesiącach roku,  przeładunki w stosunku do takiego samego okresu 2015 r., spadły o 0,8 % i wyniosły 21,16 mln TEU. W drugiej połowie przepustowość jednak podskoczyła i ostatecznie przekroczono wynik z 2015 r. (36,53 mln TEU). Port pozostaje największym na świecie pod względem liczby obsłużonych kontenerów.

W grudniu 2016 r. port szanghajski obsłużył 3 mln TEU - tyle samo, ile rok wcześniej. Dla porównania, drugi największy port kontenerowy świata - Singapur - w tym samym czasie obsłużył 2,76 mln TEU.

Jak na tle Szanghaju wypada gdański port? Terminal kontenerowy DCT Gdańsk zakończył 2016 rok z wynikiem operacyjnym na poziomie blisko 1,3 mln TEU.

Szanghaj leżący u ujścia rzeki Jangcy stanowi najbardziej ruchliwy węzeł transportowy na wschodnim wybrzeżu Chin. Jako ważne centrum handlu, biznesu i finansów, charakteryzuje go wysoko rozwinięta infrastruktura oraz dogodna sieć połączeń towarowych i pasażerskich.

Port w Szanghaju ulokowany jest wzdłuż liczącej 18 tys. km linii brzegowej i stanowi dla większości zagranicznych firm pierwszy przystanek na drodze transportu w głąb Chin. Co miesiąc z portu wyrusza ponad 2000 kontenerowców zmierzając w różnych kierunkach świata. Stąd też są bezpośrednie połączenia do Gdańska (czas transportu bez przeładunków to około 32-33 dni).

Port znajduje się na wyspie, a z lądem połączony jest długim na 32,5 km mostem Donghai, uruchomionym 1 grudnia 2005 roku. Jest to jeden z najdłuższych mostów na świecie. Port ten jest cały czas rozbudowywany.

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.