PMK
Prom Megastar jeszcze w tym miesiącu opuści fińską stocznię Meyer Turku i zabierze pierwszych pasażerów na pokład. Jedna z najnowocześniejszych jednostek na Bałtyku ma rozpocząć służbę 29 stycznia.
Wart 230 mln euro Megastar jest zasilany 12-cylindrowym silnikiem Wartsili oraz dwoma 6-cylindrowami silnikami Wartsili dual-fuel. Jednostka będzie korzystać głównie z ekologicznego paliwa LNG.
Prom będzie przewozić pasażerów na trasie Helsinki-Tallin. 212-metrowy Tallin może naraz zabrać ze sobą 2,8 tys. pasażerów. Będzie to jeden z najnowocześniejszych promów na Morzu Bałtyckim. Armator przyznał, że mimo podniesienia komfortu podróży wraz z wprowadzeniem do floty promu Megastar, ceny biletów pozostaną na dotychczasowym poziomie.
Przypomnijmy, że w ubiegłym tygodniu w terminalu w Pori odbyło się pierwsze bunkrowanie jednostki.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny