pc
W II kwartale 2019 r. ma być gotowa dokumentacja przedprojektowa dotycząca modernizacji przez PKP Polskie Linie Kolejowe S.A. ponad 220 kilometrów linii kolejowych między Tczewem a Czerskiem i Chojnicami oraz w stronę Tucholi i Wierzchucina (Pomorskie).
Umowę na opracowanie dokumentacji dla projektu pn. "Prace na pozostałych liniach kolejowych należących do alternatywnego ciągu transportowego Bydgoszcz – Trójmiasto i liniach stycznych oraz chojnickim węźle kolejowym" podpisano w czwartek w Pomorskim Urzędzie Wojewódzkim w Gdańsku.
"Zlecone prace studialne pokażą, czy realizować taki projekt i jak go realizować" - powiedział członek zarządu PKP Polskie Linie Kolejowe S.A., Włodzimierz Żmuda.
Wojewoda pomorski Dariusz Drelich podkreślił, że planowana modernizacja linii kolejowych będzie elementem "zrównoważonego rozwoju" województwa pomorskiego. "Linia, która łączy Bydgoszcz z Trójmiastem, a po drodze przebiega przez najsłabiej rozwinięte regiony województwa pomorskiego jak np. Chojnice i Czersk do Tczewa, będzie nowoczesna, zagwarantuje krótkie czasy przejazdu i będzie umożliwiała lepsze zorganizowanie transportu pasażerskiego, ale również towarowego" - ocenił.
Dokumentacja przedprojektowa, którą wykona biuro projektowe TPF sp. z o.o., dotyczyć będzie modernizacji sześciu linii kolejowych o łącznej długości 223 km, na których znajduje się 26 stacji i 14 przystanków. Wartość podpisanej w Gdańsku umowy opiewa na ponad 4,7 mln zł nettto.
Analizowane będą odcinki: Chojnice-Tczew (nr 203), Wierzchucin-Chojnice (nr 208), Chojnice-Człuchów (nr 210), Śliwice-Bąk (nr 215), Lipowa Tucholska-Szlachta (nr 743) oraz Lipowa Tucholska-Szlachta Zachód (nr 744).
Działania PKP PLK zakładają poprawę oferty przewozowej m.in. poprzez zelektryfikowanie odcinków analizowanych linii. Istotny w tym przedsięwzięciu stanie się ciąg transportowy Chojnice-Tczew, który ma zapewnić komfortowe podróże również do Gdańska, Gdyni i Sopotu.
Zakłada się również przygotowanie dokumentacji przedprojektowej dwóch nowych linii o łącznej długości ok. 8,5 km - niezelektryfikowanej pomiędzy Człuchowem a Wierzchowem Człuchowskim oraz zelektryfikowanej pomiędzy Łągiem Południowym a Łągiem Północnym.
Realizację inwestycji w ramach projektu "Prace na pozostałych liniach kolejowych należących do alternatywnego ciągu transportowego Bydgoszcz – Trójmiasto i liniach stycznych oraz chojnickim węźle kolejowym" PKP PLK planują po roku 2020.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody