TT-Line zamierza wejść na kolejne stanowisko promowe na terminalu w Świnoujściu – donoszą związkowcy z „Solidarności”. Niemiecki armator ma prowadzić rozmowy w tej sprawie z Zarządem Morskich Portów Szczecin-Świnoujście. Polscy przewoźnicy boją się utraty klientów.
Przeciwko wejściu TT-line na nowe stanowisko portowe opowiada się „Solidarność” w Polskiej Żegludze Morskiej. Związkowcy uważają, że Zarząd Portu nie powinien wyrazić zgody na cumowanie promów niemieckiego armatora w tym miejscu.
- To dla nas bardzo ciężka sytuacja. Od tej jesieni na trasę Świnoujście-Trelleborg ma wejść kolejny prom TT-Line – mówi Paweł Kowalski z "Solidarności". - A pamiętajmy, że w kolejce czeka jeszcz sześć promów tego armatora, pozostałych po jednej ze zlikwidowanych linii niemieckich – dodaje.
- Budowa nowego stanowiska promowego wychodzi na przeciw obecnym i przyszłym tendencjom rynkowym, bowiem nowe stanowisko promowe w Świnoujściu dedykowane jest do obsługi dużych promów o długości powyżej 200 m i szerokości do 32 m – komentuje Zarząd Morskich Portów Szczecin i Świnoujście SA. - A zatem będących w stanie obsłużyć rokrocznie wzrastającą ilość ładunku: ciężarówek i pasażerów. Ponadto Spółka podkreśla, że stanowisko to – analogicznie jak pozostałe - będzie udostępnione armatorom, z zachowaniem zasad uczciwej konkurencji, zgodnie z prawem krajowym i unijnym.
- Państwo polskie powinno lepiej chronić rodzimych armatorów. W przyszłym tygodniu zorganizujemy w tej sprawie konferencję z posłami Prawa i Sprawiedliwości – zapowiada Paweł Kowalski.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej