pc
W brytyjskiej prasie pojawiły się informacje, jakoby Polferries rozważał rozpoczęcie działalności na tamtejszym rynku. W grę miałby wchodzić położony w hrabstwie Kent port Ramsgate.
Z doniesień Kent Online wynika, że Polska Żegluga Bałtycka prowadzi rozmowy z urzędnikami reprezentującymi dystrykt Thanet. Żadna ze stron nie wydała jednak jak dotąd oficjalnego komunikatu. Nie wiadomo także, jak miałaby wyglądać działalność polskiego przewoźnika w tym porcie. Prasa podała, że dyskusja dotyczy uruchomienia serwisu promowego z Ramsgate.
– Nasz zespół prowadzi dyskusje z kilkoma zainteresowanymi stronami, zarówno w Wielkiej Brytanii, jak i na kontynencie – przyznali lakonicznie urzędnicy z Thanet. Nie ujawnili oni nazw podmiotów. O tym, że Polferries jest jednym z partnerów, z którym trwają rozmowy, poinformowała brytyjska prasa.
W tej chwili w angielskim porcie realizowane są ekspertyzy, mające określić komercyjny potencjał operacji z Port of Ramsgate. Od wielu lat ponosił on wielomilionowe straty. Od 2011 r. miały one wynieść 17,7 miliona funtów. Analizy mają dostarczyć informacji, czy możliwe jest przywrócenie portowi rentowności.
Operacje promowe z Ramsgate zostały zawieszone w 2014 r., wraz z upadkiem firmy TransEuropa, która oferowała połączenia z Ostendą w Belgii. Firma pozostawiła po sobie nieuregulowane opłaty portowe w wysokości 3,4 miliona funtów. Wcześniej przez wiele lat promy pływały z Ramsgate również do Dunkierki.
Władze chciałyby przywrócić operacje promowe z Ramsgate w ciągu najbliższych dwóch lat. Miałyby je poprzedzić inwestycje w infrastrukturę.
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju
Nabrzeże Hanzy– nowa nazwa Nabrzeża Wyspy Spichrzów w Gdańsku
Rynek kontenerowy nadal w dołku
Oceanarium w kołobrzeskim porcie – nowa, całoroczna atrakcja?