pc
Fiński przewoźnik pasażersko-towarowy Finnlines w pierwszej połowie 2017 roku osiągnął rekordowe wyniki finansowe.
Całkowite dochody w okresie od stycznia do czerwca bieżącego roku wzrosły o 12,4 %, do kwoty 259,3 mln euro, w porównaniu z 230,7 mln euro osiągniętymi w roku ubiegłym.
Analizując konkretne sektory działalności przedsiębiorstwa, usługi żeglugi i transportu morskiego przyniosły dochód w wysokości 249,5 mln euro (o 28,9 mln euro więcej niż rok temu), natomiast operacje portowe 20,9 mln euro (19,4 mln euro w 2016 roku).
Wzrosty w obszarze usług żeglugi i transportu morskiego wynikają głównie ze zwiększenia ilości przetransportowanych ładunków, w szczególności na trasach pomiędzy Finlandią a Niemcami.
Z kolei w przypadku operacji portowych, wysoki dochód jest wynikiem zwiększenia świadczenia wewnętrznych oraz zewnętrznych usług przeładunkowych.
Wskaźnik EBITDA, tj zysk operacyjny przedsiębiorstwa przed potrąceniem odsetek od zaciągniętych zobowiązań, wzrósł o 7,9 % i wyniósł 69,8 mln euro w porównaniu z 64,7 mln euro w 2016 roku, zaś EBIT wyniósł 41,4 mln euro, tj. o 4,4 mln euro więcej niż w roku ubiegłym.
Prezes oraz dyrektor zarządający Finnlines Group, Emmanuele Grimaldi, oceniając obecną sytuację przedsiębiorstwa, przyznał, że wyniki finansowe były bardzo dobre, zarówno w pierwszym, jak i drugim kwartale 2017 roku. 16-procentowy wzrost dochodu wynoszącego o 35,4 mln euro więcej niż rok temu przyczynił się do rekordu osiągniętego w pierwszej połowie roku.
W drugim kwartale roku przychody firmy były o 2 mln euro wyższe niż rok wcześniej w tym okresie (24,2 mln euro), dzięki czemu okres kwiecień-czerwiec 2017 roku można uznać za najlepszy finansowo drugi kwartał roku dla fińskiego przewoźnika.
Z powyższych danych jasno wynika, że Finnlines Group odnotowuje stały wzrost dochodów. Dyrektor przedsiębiorstwa dodał, że z miesiąca na miesiąc objętości przewozowe eksportu i importu towarów rosną, co może znacznie przyczynić się do długotrwałej poprawy sytuacji przedsiębiorstwa, którego zadłużenie sukcesywnie się zmniejsza.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody