• <

Pilot morski obraca wielki masowiec. Tak to się robi (wideo)

pc

17.05.2018 18:58 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Pilot morski obraca wielki masowiec. Tak to się robi (wideo)
Pilot morski obraca wielki masowiec. Tak to się robi (wideo) - GospodarkaMorska.pl

Bezpieczne wprowadzanie statków do portu to jedno z zadań pilotów morskich. Zanim jednostka zacumuje przy nabrzeżu, trzeba ją obrócić. Zobaczcie, jak to się robi.

Nagranie opublikowali na twitterowym profilu PilociMorscySzczecin. Obrót masowca Handy Perth przeprowadzono na największej 300-metrowej obrotnicy w Porcie Szczecin. Operacji towarzyszył holownik Heros.

Masowiec Handy Perth ma 180 m długości, 30 m szerokości, 8,2 m średniego zanurzenia oraz 35 177 t nośności. Statek został zbudowany w 2013 r., pływa pod panamską banderą. Z Portu Szczecin jednostka we wtorek wypłynęła do Portu Fos we Francji z ładunkiem 22 tys. t koksu.

Pilot morski to jeden z najstarszych i jednocześnie najmniej znanych zawodów. Sam pilotaż morski jest usługą publiczną i ważnym elementem transportu morskiego. Gwarantuje sprawną, efektywną i bezpieczną obsługę ruchu w portach.

Zadaniem pilota morskiego jest udzielanie kapitanowi statku informacji o warunkach nawigacyjnych oraz rad w prowadzeniu statku na danym akwenie, co zapewnia bezpieczeństwo wprowadzenia lub wyprowadzenia z portu jednostki morskiej. Aby wykonywać zawód pilota morskiego, trzeba spełnić wymogi kwalifikacyjne określone prawem – posiadać specjalistyczną wiedzę, doświadczenie w manewrowaniu statkami oraz znajomość warunków w danym porcie. W Polsce pilotem może zostać  wyłącznie kapitan żeglugi wielkiej z wieloletnią praktyką morską. Międzynarodowa Izba Żeglugi (ICS) uznaje rolę pilotów za kluczową w ograniczaniu i eliminowaniu potencjalnego ryzyka ekonomicznego i środowiskowego.



 

SOLID PORT_790_140_2024
Port Gdańsk Business Mixer 2025

Dziękujemy za wysłane grafiki.