PMK
Żegluga Szczecińska zwróciła się prośbą do szczecińskiego magistratu o zakup dźwigu do stawiania i składania masztów w marinie na Wyspie Grodzkiej.
Żuraw miałby mieć ok. 15 metrów wysokości i zasięg około 4 metrów od nabrzeża. Powinien być także odznaczać się obrotowym ramieniem i udźwigiem minimum trzech ton. Sprzęt miałby stanąć na Nabrzeżu Starówka lub Wyspie Bielawa.
- To konieczna inwestycja - przekonywał w Radiu Szczecin Tomasz Owsik-Kozłowski, rzecznik prasowy Żeglugi Szczecińskiej. - Jesteśmy pierwszym albo ostatnim miejscem, zależy z której strony patrzeć, przed albo za Mostem Długim, gdzie rzeczywiście żeglarze muszą ten manewr stawiania lub opuszczania masztu przeprowadzić - mówił.
Nowy dźwig kosztowałby od 70 do 100 tys. zł. Nie wiadomo jeszcze, kiedy miałby być zamontowany. Prawdopodobnie jego budowa będzie wpisana w drugi etap rozbudowy szczecińskiego portu jachtowego, który ma się rozpocząć po finale przyszłorocznych regat The Tall Ships Races.
Na Wyspie Grodziej cumuje ok. 30 jednostek, co stanowi około 50 procentowe obłożenie.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny