Nowe wymagania IMO dotyczące komputerów ładunkowych dla zbiornikowców wchodzą w życie 1 stycznie 2016 r. Wymogi odnoszą się do instrumentów liczących stateczność jednostek w stanie nieuszkodzonym oraz w stanie uszkodzonym - komunikat w tej sprawie opublikowało kilka dni temu towarzystwo klasyfikacyjne DNV GL.
Wymogi podyktowane są zmianami zapisów w MARPOL Annex I cz.4, IBC/BCH Code oraz IGC/GC Code. Nowe przepisy mają charakter retroaktywny i dotyczą zarówno nowych, jak i istniejących statków. Zbiornikowce, które zostały zbudowane przed 1 stycznia 2016 r. powinny posiadać oprogramowanie przystosowane do nowych przepisów najpóźniej do 1 stycznia 2021 r. Jednostki zbudowane po 1 stycznia 2016 r. muszą już być wyposażone w nowe opragramowanie.
Certyfikaty będą wydawane przez dpowiednie władze morskie lub, w ich imieniu, przez stosowne organizacje. Skorygowane certyfikaty IOPP-B, IBC/BCH i IGC/GC, odzwierciedlające wdrożenie nowych wymagań, będą wydawane od 1 stycznia 2016 roku.
Szczegóły można znleźć tutaj
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania