ew
Minął już rok, odkąd nowoczesny prom Megastar wozi pasażerów. Pierwszy rok funkcjonowania jednostki, która podniosła komfort podróżowania pomiędzy Tallinnem a Helsinkami, firma Tallink uznała za sukces.
Pierwszy rejs pomiędzy stolicami Estonii oraz Finlandii odbył się 29 stycznia 2017 r. Od tamtej pory jednostka LNG przyjęła na pokład 2 miliony pasażerów. Jak poinformował armator, to największa liczba pasażerów przewiezionych w ciągu roku przez jakikolwiek statek na Morzu Bałtyckim.
„Megastar to największa inwestycja kapitału prywatnego w Estonii w ciągu ostatniej dekady, więc jesteśmy bardzo zadowoleni z osiągnięcia, jakie stało się udziałem statku w pierwszym roku” - powiedział Janek Stalmeister, dyrektor Tallink Grupp
Budowa promu stanowiła też dużą inwestycję estońskiego przewoźnika w poprawę jakości środowiska w obszarze Morza Bałtyckiego. Dzięki wykorzystaniu ekologicznego paliwa LNG, udało się też wyeliminować emisję związków siarki i azotu. Emisja CO2 została zaś ograniczona o ok. 40 procent.
Prace nad budową promu Megastar rozpoczęły się 4 sierpnia 2015 r. Budowa pochłonęła w sumie 230 milionów euro. Prom może nie tylko przyjąć na pokład aż 2800 pasażerów, czyli o 1/3 więcej niż obsługujący to samo połączenie Star.
Rezerwacji na promy Tallink - w tym bilety na prom Megastar - można dokonywać za pośrednictwem serwisu PromySkat.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania