Wskaźnik punktualności kontenerowców pogorszył się w lipcu na wszystkich głównych szlakach handlowych wschód – zachód. Nie pomogła rozbudowa Kanału Sueskiego, która miała zapewnić szybszy przewóz towarów.
Poziom niezawodności na szlakach Azja – Europa wyniósł 78,2 proc. (-4,1 proc.), na szlakach przez Pacyfik 62,5 proc. (-6,1 pkt.), przez Atlantyk poprawił się o 5,6 proc. Ogółem punktualność przewoźników kontenerowych wyniosła 73,3 proc, o 4 proc. mniej niż w czerwcu.
Wynik na szalkach Azja – Europa dziwi, biorąc pod uwagę ukończoną rozbudowę Kanału Sueskiego. Obecnie na dużym odcinku obiektu obowiązuje już ruch dwukierunkowy statków, co powoduje, że tranzyt przez kanał powinien wynosić tylko 11 godzin, zamiast 18. Zmienił się także czas oczekiwania na wpłynięcie z 11 do 3 godzin. Efektów tego jednak nie widać.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek