pc
Brytyjska Międzynarodowa Organizacja Transportu (BIFA) odnotowała w ostatnich tygodniach wzrost przypadków napadów na kierowców ciężarówek w sąsiedztwie Dunkierki i Calais, które związane są ze zwiększoną aktywnością migrantów.
Według relacji członków organizacji w rejonie Dunkierki niedawno doszło do ataku na kierowcę z użyciem kamieni i głazów. Poszkodowany przekazał, że w trzech lub czterech innych pojazdach jadących przed nim zostały zniszczone szyby. Z relacji BIFA wynika także, że policja dotarła na miejsce incydentu w momencie, gdy sytuacja już się uspokoiła.
W ostatnich tygodniach nasiliły się również ataki z udziałem imigrantów w Belgii, w szczególności w okolicach Brukseli.
Niedawno w wywiadzie dla francuskiego dziennika Voix du Nord Jean-Marc Puissesseau, dyrektor portu w Calais ujawnił, że powszechne w ostatnim czasie są ataki migrantów na drodze prowadzącej do portu. Dyrektor zauważył, że incydenty mają miejsce regularnie i nie zwracają już uwagi mediów. Dodał, że ostatnio doszło do obrzucenia kamieniami pojazdu ciężarowego przez obywatela Rumunii, podkreślając jednocześnie, że wciąż niestety można znaleźć imigrantów gromadzących się w rejonie autostrady prowadzącej do Calais oraz obwodnicy miasta.
Przyznał także, że jego prośba skierowana do władz o wycięcie drzew i krzewów w okolicy drogi, które są wykorzystywane jako barykady, została zignorowana.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania