Grupa DSV rozpoczęła 2015 r. mocnym akcentem. Opublikowane właśnie wyniki finansowe operatora za I kwartał pokazują wzrost EBITDA na poziomie ponad 17 proc. z kwotą ponad 640 mln DKK.
Grupa DSV odnotowała organiczny wzrost przychodów brutto na poziomie 5 proc. oraz wzrost EBIDTA aż o 9 proc. Przychody netto operatora wzrosły tym samym o 8,6 proc. względem analogicznego okresu 2014 r. i wyniosły 12 601mln DKK.
Pierwszy kwartał 2015 r. rozpoczęliśmy bardzo dynamicznie, realizując z nawiązką cele założone na pierwszy kwartał. Wszystkie trzy dywizje odnotowały poprawę wyników względem ubiegłego roku, a znaczący wzrost w zakresie frachtu morskiego i lotniczego pozwolił utrzymać satysfakcjonującą przewagę konkurencyjną DSV Air & Sea. Nasze prognozy na resztę roku pozostają w zgodzie z opublikowanymi w raporcie rocznym - mówi Jens Bjørn Andersen, Prezes Grupy DSV.
Również w Polsce dywizje DSV zrealizowały postawione przed sobą cele i dobrze rokują na kolejne kwartały.
Stale zwiększamy udział DSV w segmencie transportu przesyłek paletowych i paczkowych w ruchu międzynarodowym i krajowym oraz w obsłudze dużych projektów logistycznych w obszarze B2B. Wspólny cross-selling i bardzo dobra współpraca operacyjna pomiędzy polskimi spółkami DSV skutkują pozyskiwaniem nowego, regularnego biznesu. Klienci szczególnie chwalą sobie strategię One DSV, dającą im możliwość zakupu usług logistycznych w ramach systemu „one stop shopping” - mówi Piotr W. Krawiecki, Prezes Zarządu DSV Road.
Wyniki Grupy DSV z podziałem na dywizje:
Przychód netto
Air & Sea +7,9% - 5 421 mln DKK
Road 1,6% - 6 122 mln DKK
Solutions +7,1% - 1 440 DKK
Grupa DSV jest globalnym dostawcą usług transportowych i logistycznych, posiadającym biura oraz oddziały w ponad 75 krajach świata. Dzięki rozbudowanej sieci partnerów DSV świadczy swoje usługi na całym świecie, zatrudniając obecnie blisko 23 tys. pracowników. Efektywne i kompleksowe rozwiązania pozwoliły DSV osiągnąć w 2014 r. przychód na poziomie 6,45 mld euro.
Nowy niemiecki terminal LNG odebrał pierwszy ładunek skroplonego gazu
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody