W Polsce będzie można wykorzystywać kontenery 45-stopowe (2 TEU) – zadecydowało Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju. Wzrośnie także waga przewożących je pojazdów.
Dotąd dopuszczalny ciężar wynosił 42 tony. A 42-tonowy kontener to odpowiednik zaledwie TEU – kontenera 20-stopowego. W transporcie kombinowanym (wykorzystującym więcej niż jedną gałąź transportu) mógł być przekroczony o kolejne 2 tony. Nowa regulacja spowoduje podniesienie normy dla każdego transportu do 44 ton.
Decyzja MIR została podjęta zgodnie dyrektywą unijną 92/106 w tej sprawie. Problem wcześniej stanowił ciężar samochodu z określonej wielkości kontenerem.
Możliwość przewozu kontenerów 45-stopowych z terminalu intermodalnego do taboru kolejowego to dobry znak także dla branży morskiej, w którym tego typu kontenery są coraz częściej używane.
Grupa OT Logistics sfinalizowała sprzedaż akcji chorwackiego portu Luka Rijeka
Prace na morskiej trasie Szczecin i Świnoujście trwają dalej. Umowa z PRCiP i Van der Herik Kust podpisana
ICTSI w 2022 roku ze sprzedażą usług w wysokości 2,24 mld dolarów i zyskiem większym o 44%
Port Gdynia na konferencji w Bratysławie prezentował ofertę dla słowackiego biznesu
Mateusz Berger: Polska będzie hubem gazowym dla Ukrainy i krajów naszego regionu [WIDEO]
Plaża w Rewie zostanie poszerzona jeszcze przed wakacjami