W Polsce będzie można wykorzystywać kontenery 45-stopowe (2 TEU) – zadecydowało Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju. Wzrośnie także waga przewożących je pojazdów.
Dotąd dopuszczalny ciężar wynosił 42 tony. A 42-tonowy kontener to odpowiednik zaledwie TEU – kontenera 20-stopowego. W transporcie kombinowanym (wykorzystującym więcej niż jedną gałąź transportu) mógł być przekroczony o kolejne 2 tony. Nowa regulacja spowoduje podniesienie normy dla każdego transportu do 44 ton.
Decyzja MIR została podjęta zgodnie dyrektywą unijną 92/106 w tej sprawie. Problem wcześniej stanowił ciężar samochodu z określonej wielkości kontenerem.
Możliwość przewozu kontenerów 45-stopowych z terminalu intermodalnego do taboru kolejowego to dobry znak także dla branży morskiej, w którym tego typu kontenery są coraz częściej używane.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania