W Polsce będzie można wykorzystywać kontenery 45-stopowe (2 TEU) – zadecydowało Ministerstwo Infrastruktury i Rozwoju. Wzrośnie także waga przewożących je pojazdów.
Dotąd dopuszczalny ciężar wynosił 42 tony. A 42-tonowy kontener to odpowiednik zaledwie TEU – kontenera 20-stopowego. W transporcie kombinowanym (wykorzystującym więcej niż jedną gałąź transportu) mógł być przekroczony o kolejne 2 tony. Nowa regulacja spowoduje podniesienie normy dla każdego transportu do 44 ton.
Decyzja MIR została podjęta zgodnie dyrektywą unijną 92/106 w tej sprawie. Problem wcześniej stanowił ciężar samochodu z określonej wielkości kontenerem.
Możliwość przewozu kontenerów 45-stopowych z terminalu intermodalnego do taboru kolejowego to dobry znak także dla branży morskiej, w którym tego typu kontenery są coraz częściej używane.
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie