mk
Po wielu miesiącach oczekiwania prom Megastar wyruszył w końcu na trasę. Pierwszy rejs, zgodnie z planem, odbył się w niedzielę, 29 stycznia.
Pasażerowie, którzy korzystają z oferty Tallink na trasie Tallinn-Helsinki, mogą już cieszyć oko nowym statkiem i korzystać z wygód oferowanych przez jednostkę Megastar. Na razie nowoczesny prom pływa do starego terminalu (West Terminal 1) w Helsinkach. Zmieni się to, gdy tylko zakończą się prace przy budowie nowego obiektu (West Terminal 2). Planowe jego otwarcie ma nastąpić już 28 lutego. Początkowo będzie z niego korzystał Tallink (promy Star i Megastar), a potem - od czerwca - także jednostki należące do Eckerö Line.
Wraz z wejściem promu Megastar na trasę, firmy Talink oraz Wärtsilä poinformowały o podpisaniu 5-letniego kontraktu na prace związane z optymalizacją wydajności promu oraz utrzymanie silników. Fiński koncern będzie odpowiedzialny za konserwację dostarczonych wcześniej trzech jednostek napędowych. Dalsza współpraca obu firm ma zagwarantować niezawodność i wpływać na efektywność nowoczesnego statku. W ramach tej umowy Wärtsilä będzie odpowiedzialna też za dostawę części zamiennych, a także zapewni zdalne wsparcie przez 24 godziny przez 7 dni w tygodniu.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej