Szwedzki port Göteborg zyskał nowe połączenie z Japonią poprzez utworzony niedawno sojusz dwóch największych przewoźników kontenerowych: Swiss Mediteranean Shipping Company (MSC) i Danish Maersk Line.
Pierwsza jednostka jest już na trasie z Kobe (Japonia) i planowo ma dopłynąć do terminali APM w porcie Göteborg 23 lutego.
Dla Szwecji Japonia jest drugim po Chinach, największym partnerem handlowym na Dalekim Wschodzie i największym importerem produktów drzewnych.
Eksportowane będą głównie produkty drzewne, papier oraz części przemysłowe, a importowane odzież, elektronika oraz azjatyckie produkty spożywcze.
Rejs ze Szwecji do Kobe potrwa 41 dni,a głębokowodne statki obsługujące tę trasę będą zawijać do terminalu kontenerowego w Göteborgu w każdy wtorek.
Nowe połączenie umożliwi obsługę portów, do których wcześniej nie mogły dotrzeć kontenerowce ze Szwecji, m.in. Kobe czy Yokohama w Japonii.
Jak kształtuje się konkurencyjność polskich portów morskich?
Kongsberg Maritime i Torghatten opracują autonomiczny prom łączący Trondheim z półwyspem Fosen
Chiny na energetycznym kursie. Skorzystają porty i morski transport
Carnival i Seaspan wyposażają floty w internet Starlink
Zyski spadają, oczekiwania rosną. Hapag-Lloyd aktualizuje prognozy na 2024
Nowojorskie terminale czeka modernizacja