Szwedzki port Göteborg zyskał nowe połączenie z Japonią poprzez utworzony niedawno sojusz dwóch największych przewoźników kontenerowych: Swiss Mediteranean Shipping Company (MSC) i Danish Maersk Line.
Pierwsza jednostka jest już na trasie z Kobe (Japonia) i planowo ma dopłynąć do terminali APM w porcie Göteborg 23 lutego.
Dla Szwecji Japonia jest drugim po Chinach, największym partnerem handlowym na Dalekim Wschodzie i największym importerem produktów drzewnych.
Eksportowane będą głównie produkty drzewne, papier oraz części przemysłowe, a importowane odzież, elektronika oraz azjatyckie produkty spożywcze.
Rejs ze Szwecji do Kobe potrwa 41 dni,a głębokowodne statki obsługujące tę trasę będą zawijać do terminalu kontenerowego w Göteborgu w każdy wtorek.
Nowe połączenie umożliwi obsługę portów, do których wcześniej nie mogły dotrzeć kontenerowce ze Szwecji, m.in. Kobe czy Yokohama w Japonii.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania