pc
GEFCO, światowy gracz w logistyce dla przemysłu i europejski lider w logistyce dla branży motoryzacyjnej, uruchamia nowy magazyn w Plewiskach k. Poznania. Atutami nowego obiektu są nieograniczona odporność ogniowa oraz dobra lokalizacja, sprzyjająca optymalizacji kosztów dystrybucyjnych. Magazyn został otwarty 1 października, a klientami w tym obiekcie będą firmy z różnych branż, m.in. chemicznej, meblarskiej i motoryzacyjnej.
GEFCO Polska opuszcza swój dotychczasowy magazyn pod Poznaniem i przechodzi do większego oraz nowocześniejszego obiektu o powierzchni magazynowej 8 000 m2 i biurowej 600 m2. Nadal będzie on zlokalizowany w Plewiskach – na granicy z Poznaniem i w bliskim sąsiedztwie autostrady A2 oraz drogi ekspresowej S11. Lokalizacja to tylko jedna z mocnych stron nowego obiektu. Magazyn posiada nieograniczoną ognioodporność, co jest szczególnie ważne dla klientów z branż chemicznej, opakowań i meblarskiej. Dzięki zwiększonej do 9T/m2 wytrzymałości posadzki oraz zmianom konstrukcyjnym regałów, masa towarów per miejsce paletowe jest wyższa w porównaniu ze starym magazynem.
Nowy obiekt będzie służyć dotychczasowym oraz nowym klientom GEFCO Polska, których do Plewisk mają przyciągać atrakcyjne warunki najmu z możliwością optymalizacji kosztów oraz doświadczenie operatora logistycznego. – GEFCO powstało blisko 70 lat temu we Francji, a dziś jest globalną firmą posiadającą oddziały w 150 krajach na pięciu kontynentach. Nasze magazyny nie są kolejnymi tysiącami metrów pod dachem, ale oknem do robienia interesów z kontrahentami na całym świecie – mówi Adam Strózik, kierownik ds. rozwoju biznesu GEFCO Polska.
Obiekt pod Poznaniem jest klasycznym przykładem trójstronnej współpracy pomiędzy GEFCO, klientami firmy i deweloperem. Oczekiwania najemców wobec nowego magazynu zostały uwzględnione już podczas projektowania, co jest zdecydowanie tańsze od adaptacji istniejących obiektów. Współpraca na etapie planowania gwarantuje optymalne dopasowanie się do wymagań klienta, ale przede wszystkim pozwala ograniczać koszty i minimalizować ryzyko ich wystąpienia w przyszłości.
Nowy magazyn GEFCO jest obiektem multiklienckim. Co za tym idzie, kilku klientów operatora – nawet o skrajnie różnym profilu działalności biznesowej – może osiągnąć efekt synergii zasobów. – Współdzielenie wysoko wykwalifikowanego personelu, urządzeń i zaplecza magazynu GEFCO w Plewiskach przy zróżnicowanej aktywności dystrybucyjnej naszych klientów sprzyja dzieleniu się zasobami, co przekłada się na realne oszczędności oraz poprawę efektywności w obszarze dystrybucji krajowej i międzynarodowej – dodaje Strózik.
GEFCO jest obecnie liderem logistyki dla branży przemysłowej. Działalność firmy obejmuje pięć podstawowych obszarów: transport lądowy, transport morski, lotniczy i kolejowy, magazynowanie i opakowania zwrotne, logistyka pojazdów gotowych i reprezentacja celna i podatkowa. Firma posiada ponad 65-letnie doświadczenie zdobywane głównie w branży motoryzacyjnej, która jest jedną z najbardziej wymagających. Grupa oferuje globalne i innowacyjne rozwiązania we wszystkich aspektach logistyki przemysłowej, na gruncie krajowym i międzynarodowym, na każdym etapie produkcji. Prowadzi działalność w 150 krajach i znajduje się w pierwszej dziesiątce europejskich operatorów logistycznych. W 2016 r. obroty GEFCO sięgnęły 4,2 mld euro, a obecnie zatrudnionych jest tam 12 000 osób. Grupa, która ma ponad 300 placówek na całym świecie, rozwija swoją działalność na pięciu kontynentach.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Bangladesz odmawia przyjęcia rosyjskiego statku z elementami elektrowni jądrowej
Rewolucja w rosyjskich portach Bałtyku - czy grozi im upadek?
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny