Moskwa, Kijów i Dniepropietrowsk - do tych trzech miast w niedalekiej przyszłości będą co tydzień odchodzić pociągi towarowe. Połączenia ruszą w czwartym kwartale tego roku. Laude Smart Intermodal chce w ten sposób wzbogacić swoje usługi transportowe na wschodzie Europy. Firma planuje też zlikwidować puste przebiegi.
- Nasza ekspansja na wschód jest jednym z elementów długofalowego planu inwestycyjnego na lata 2013 - 2015 - poinformował Marcin Witczak, prezes Laude Smart Intermodal. - Realizując go zakupiliśmy ponad 1300 innowacyjnych, opatentowanych przez nas kontenerów oraz 123 wagony przeznaczone do ich przewozu.
Laude podkreśla, że użycie wielu gałęzi transportu i jednego środka transportu w postacji innowacyjnych kontenerów, umożliwia przewozy w jedną stronę produktów paletyzowanych, a w drugą stronę produktów dedykowanych. Dzięki nowatorskiemu podejściu są w stanie dostarczyć do finalnego odbiorcy - nie posiadającego bocznicy kolejowej - ładunki paletyzowane o wadze do 28 ton towaru w jednym kontenerze, co w porównaniu z samochodami oznacza wzrost możliwości przewozu o 27%. Firma w ten sposób chce wyeliminować przebieg pustych wagonów i przejmować ładunki z dróg na tory.
- W efekcie możemy oferować usługi w bardzo konkurencyjnych cenach - dodał Marcin Witczak.
W realizacji planu ma pomóc założenie spółki zależnej na Ukrainie - Laude UA i spółki córki w Rosji. Ukraińska spółka ma ruszyć od 1 sierpinia, natomiast co do uruchomienia rosyjskiego oddziału, zarząd podejmie ostateczną decyzję we wrześniu.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny