Działająca w Danii agencja rządowa zajmująca się regulacją spraw dotyczących gospodarki morskiej wprowadziła nowe zasady dotyczące kontroli duńskich promów pasażerskich. Zgodnie z obowiązującymi od 1 stycznia 2015 r. przepisami, odbywające się kontrole mają bardziej koncentrować się na stosowanych przez operatorów procedurach wpływających na wykonywaną przez nich na co dzień działalność.
Søfartsstyrelsen (Danish Maritime Authority), czyli duński organ rządowy ds. morskich, zapowiedział, że wiele zasad związanych z kontrolą bezpieczeństwa – zwłaszcza od strony technicznej - przebiegać będzie według dotychczasowych porządków. Nowością ma być skupienie się na codziennych rutynowych działaniach operatorów, które mają wpłynąć na poprawę ochrony przed zagrożeniami. Podczas kontroli inspektorzy będą rozmawiać z członkami załóg na temat bezpieczeństwa na pokładzie. Po takich indywidualnych spotkaniach sporządzane będą protokoły z opiniami. Od armatora będzie zależało, czy wykorzysta zawarte w nich uwagi.
”Do tej pory skupialiśmy się na wyposażeniu statku i na dokumentach. Oczywiście nadal musimy to robić, ale nowe kontrole wymagają, byśmy zaangażowali też załogę i teraz będziemy mieli sposobność, by rozmawiać na temat bezpieczeństwa na pokładzie z pojedynczymi osobami” - tłumaczy reprezentujący Søfartsstyrelsen Lars G. Nielsen. ”W ten sposób będziemy mogli pomóc udoskonalić bezpieczeństwo na pokładzie i upewnić się, że załoga dysponuje odpowiednimi zdolnościami”.
Jak poinformowali przedstawiciele Søfartsstyrelsen, firmy działające w branży przewozowej pozytywnie przyjęły zaproponowane zmiany.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny