• <
bulk_cargo_port_szczecin

Koniec robót budowlanych w tunelu pod Martwą Wisłą

Paweł Kuś

22.12.2015 08:39 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Koniec robót budowlanych w tunelu pod Martwą Wisłą

Partnerzy portalu

Koniec robót budowlanych w tunelu pod Martwą Wisłą - GospodarkaMorska.pl

Coraz bliżej końca budowy tunelu pod Martwą Wisłą. Do końca roku  zakończą się roboty budowlane. W przyszłym do wykonania pozostaną roboty instalacyjne, rozruch systemów i odbiory.

Zgodnie z kontraktem, wykonawca - firma OHL - ma czas do 21 kwietnia, aby uzyskać pozwolenie na użytkowanie obiektu. W najbliższy poniedziałek budowę odwiedzą media i zaproszeni goście.

Aktualnie na odcinku budowy od strony Ku Ujściu zakończono wykonywanie nawierzchni warstw drogowych przy tunelu T1 i T2 oraz zakończono drogę wraz z rampą. Zakończony został także montaż nawiewników SOS, prace w pomieszczeniu przepompowni wód deszczowych wraz z wyposażeniem. Trwa również wykonywanie jastrychów w budynku Ku Ujściu oraz montaż i obróbka drzwi w budynku Ku Ujściu.

Toczą się prace związane z kanalizacją sanitarną przy budynku technicznym po stronie Ku Ujściu i wykonywanie membrany na dachu budynku technicznego w którym montowane są podłogi techniczne i ocieplanie budynku. Na odcinku od strony ul. Wielopole zakończyło się wykonywanie nawierzchni warstw drogowych przy tunelu T1 i T2.

Trwają prace wokół budynku technicznego po stronie Marynarki Polskiej : m.in. związane z doprowadzeniem kanalizacji TRISTAR, zakończony został montaż  masztu radiowego, wykonano konstrukcje żelbetową pod rampę, zasypywanie przestrzeni pomiędzy ścianami budynku, a ścianami rampy. Trwa ocieplenie budynku technicznego styropianem i montaż zadaszenia klatki schodowej w budynku technicznym Marynarki Polskiej oraz montaż rozdzielni średniego i niskiego napięcia.   

W tunelu T1 zakończył się montaż punktów SOS, wentylatorów strumieniowych, oraz drzwi w przejściach poprzecznych. Trwa: okablowanie wentylatorów strumieniowych, okablowanie i montaż rozdzielnic w kanale technicznym, okablowanie głośników systemu DSO, montaż przepompowni oraz regulacja włazów, czyszczenie i przygotowanie nawierzchni pod układanie warstwy ścieralnej SMA.

W tunelu T2 wykonano izolację płyty ustroju nośnego i położono warstwę z asfaltu twardolanego. Trwa montaż wywiewników w punktach SOS. Zakończono wyprawianie studzienek kablowych, trwa montaż włazów.

W tunelach (obu rurach) już po wydrążeniu  znalazło się prawie 4300 ton stal i 25 000 metrów szesciennych betonu. Ułożonych zostało też 190 km kabli .

Tunel pod Martwą Wisłą w liczbach:


1377,5 metrów - całkowita długość tunelu pod Martwą Wisłą,
1072,5 metrów - długość jednej wydrążonej rury tunelu,
2200 ton – waga maszyny TBM,
91 metrów -  długość maszyny TBM,
12,56 metrów – średnica tarczy maszyny TBM,
11 metrów  – średnica wydrążonych i obudowanych tubingami rur tunelu,
35 metrów – odległość od najgłębszego miejsca w tunelu do lustra Martwej Wisły,
1076 pierścieni o wadze ok. 118 000 ton użyto do wykonania 2 rur tunelu (każdy z pierścieni składa się z 7 elementów tzw. tubingów, których łącznie zużyto 7518 sztuk),
500 000 ton – tyle urobku wydobyto i wywieziono przy drążeniu tuneli,
40 km – taką długość miałyby ułożone w jednym rzędzie tubingi użyte do budowy tunelu
800 ton tyle asfaltu użyto w każdej z rur tunelu
112 kamer będzie monitorować bezpieczeństwo w tunelu
głośniki – po 20 szt. na każdą rurę tunelu
200 rozdzielnic elektrycznych, zasilająco –sterujące znajdzie się w tunelu.
226 opraw oświetlenia przejazdowego o mocy 50kW
224 oprawy oświetlenia wyjazdowego o mocy 106kW
1,2 MW - moc pobierana przez urządzenia

Partnerzy portalu

port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.