• <
ATC_CARGO_TOP

Katastrofa El Faro: Amerykanie będą dokładniej przekazywać raporty o pogodzie marynarzom

Strona główna Porty Morskie, Logistyka Morska, Transport Morski Katastrofa El Faro: Amerykanie będą dokładniej przekazywać raporty o pogodzie marynarzom
Katastrofa El Faro: Amerykanie będą dokładniej przekazywać raporty o pogodzie marynarzom - GospodarkaMorska.pl

PMK

02.07.2017 Źródło: własne

Amerykański departament ds. bezpieczeństwa transportu (NTSB) wydał 10 zaleceń bezpieczeństwa, które mają na celu poprawienie dostarczania raportów pogodowych dla marynarzy. Rady zostały ustalone na podstawie śledztwa w sprawie kontenerowca El Far, który zatonął w 2015 roku z powodu huraganu Joaquin.  

Głównym celem sporządzenia takiej listy jest lepsze wykrywanie huraganów i cyklonów tropikalnych i łatwiejsze dostarczanie informacji o nich do marynarzy na morzu.

- Rozpoczyna się tegoroczny sezon huraganowy, co przypomina nam jaką moc i potencjał destrukcyjny mają te zjawiska pogodowe. Unikanie ich może ratować życie setkom osób. A żeby skutecznie ich unikać, potrzebny jest skuteczny system informowania o pogodzie na morzu – powiedział szef NTSB, Robert L. Sumwalt.

Rekomendacje zostało stworzone na podstawie śledztwa w sprawie katastrofy kontenerowca El Faro. Statek, mimo ostrzeżeń meteorologów, wypłynął 29 września 2015 roku z Jacksonville na Florydzie do San Juan na Portoryko. Został uszkodzony w wyniku uderzenia huraganu Joaquin i zatonął. Fale sięgały 15 metrów, a siła wiatru - 240 km/h. Z relacji załogi przed utratą łączności wiadomo, że statek miał nieczynne silniki, miał 15-stopniowy przechył, był uszkodzony i nabierał wody.

Rejestrator z czarnej skrzynki jednostki został wyciągnięty z morza 8 sierpnia tego roku. Nagranie, jakie zostało na nim zarejestrowane,  okazało się być w dobrym stanie, udało się odzyskać 26-godzinny materiał.

Rozpoczyna się on około 8 godzin po tym, jak El Faro opuścił port Jacksonville (godz. 5.37 rano). O 6.13 jednostka utraciła napęd i zaczęła nabierać wody. W pół do ósmej można usłyszeć nakaz kapitana, by wszyscy opuścili statek. Zapis kończy się 10 minut później.

Polacy, którzy płynęli na pokładzie El Faro należeli do ekipy pomocniczej. Była to najtragiczniejsza katastrofa statku płynącego pod banderą USA od ponad 30

Źródło:
własne
Port Gdynia - Budowa infrastruktury portowej do odbioru ścieków ze statków w Porcie Gdynia - 390x150
okmarit_390x100_gif_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 31902,00 $ tona 2,04% 22 cze
 Cynk 2841,00 $ tona 0,32% 22 cze
 Aluminium 2375,00 $ tona 0,93% 22 cze
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59
port_gdańsk_sprzedaż_pge_390x100_2021

Dziękujemy za wysłane grafiki.