• <
Kongres Polskie Porty 2030 edycja 2024

Katastrofa El Faro: Amerykanie będą dokładniej przekazywać raporty o pogodzie marynarzom

PMK

02.07.2017 11:02 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Katastrofa El Faro: Amerykanie będą dokładniej przekazywać raporty o pogodzie marynarzom

Partnerzy portalu

Katastrofa El Faro: Amerykanie będą dokładniej przekazywać raporty o pogodzie marynarzom - GospodarkaMorska.pl

Amerykański departament ds. bezpieczeństwa transportu (NTSB) wydał 10 zaleceń bezpieczeństwa, które mają na celu poprawienie dostarczania raportów pogodowych dla marynarzy. Rady zostały ustalone na podstawie śledztwa w sprawie kontenerowca El Far, który zatonął w 2015 roku z powodu huraganu Joaquin.  

Głównym celem sporządzenia takiej listy jest lepsze wykrywanie huraganów i cyklonów tropikalnych i łatwiejsze dostarczanie informacji o nich do marynarzy na morzu.

- Rozpoczyna się tegoroczny sezon huraganowy, co przypomina nam jaką moc i potencjał destrukcyjny mają te zjawiska pogodowe. Unikanie ich może ratować życie setkom osób. A żeby skutecznie ich unikać, potrzebny jest skuteczny system informowania o pogodzie na morzu – powiedział szef NTSB, Robert L. Sumwalt.

Rekomendacje zostało stworzone na podstawie śledztwa w sprawie katastrofy kontenerowca El Faro. Statek, mimo ostrzeżeń meteorologów, wypłynął 29 września 2015 roku z Jacksonville na Florydzie do San Juan na Portoryko. Został uszkodzony w wyniku uderzenia huraganu Joaquin i zatonął. Fale sięgały 15 metrów, a siła wiatru - 240 km/h. Z relacji załogi przed utratą łączności wiadomo, że statek miał nieczynne silniki, miał 15-stopniowy przechył, był uszkodzony i nabierał wody.

Rejestrator z czarnej skrzynki jednostki został wyciągnięty z morza 8 sierpnia tego roku. Nagranie, jakie zostało na nim zarejestrowane,  okazało się być w dobrym stanie, udało się odzyskać 26-godzinny materiał.

Rozpoczyna się on około 8 godzin po tym, jak El Faro opuścił port Jacksonville (godz. 5.37 rano). O 6.13 jednostka utraciła napęd i zaczęła nabierać wody. W pół do ósmej można usłyszeć nakaz kapitana, by wszyscy opuścili statek. Zapis kończy się 10 minut później.

Polacy, którzy płynęli na pokładzie El Faro należeli do ekipy pomocniczej. Była to najtragiczniejsza katastrofa statku płynącego pod banderą USA od ponad 30

bulk_cargo_port_szczecin

Partnerzy portalu

Pomorska Specjalna Strefa Ekonomiczna
port_gdańsk_390x100_2023

Dziękujemy za wysłane grafiki.