PMK
Stawki frachtowe największych tankowców VLCC pozostaną na obecnym poziomie w tym tygodniu i najprawdopodobniej ta sytuacja utrzyma się przez większość sezonu letniego.
Obecnie tankowce VLCC na trasie Bliskich Wschód – Japonia zanotowały wynik 52.50 na międzynarodowej skali Worldscale. W sierpniu mają one spaść do W49,75. Zmiany więc nie będą duże, a jeśli będą, to tylko na gorsze. Obecne stawki na poziomie W50-55 odpowiadają 16,5-21 tys. dolarów dziennie.
Warto przy tym zaznaczyć, że stawki od tygodnia utrzymują się na tym samym poziomie. Tak samo sytuacja wygląda na trasie z Zachodniej Afryki do Chin. Powodem tej sytuacji jest zaleganie w portach starych jednostek, dla których nie ma pracy oraz ostra konkurencja wśród nowych tankowców.
Przez ostatnie 3 lata zezłomowano tylko 8 mln dwt tanowców - to odpowiada raptem 2,2 proc. obcnej floty tych jednostek. W takiej sytuacji armatorzy mają prawo obawiać się ciężkiego roku, pamietając jak duża liczba nowych statków fatalnie wpłynęła na rynek kontenerowców i masowców.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek