EuroAfrica Shipping Lines (ESL) ma w planach zakup kolejnego statku – informuje „Namiary na morze i handel”. Będzie to drobnicowiec wielozadaniowy podobny do ESL Africa i ESL Europa, które zostały kupione w roku ubiegłym.
- Do tej pory byliśmy bardzo przywiązani do obsługi portów Afryki Zachodniej. Ale obecnie regularnie schodzimy poniżej naszego podstawowego zasięgu, czyli Zatoki Gwinejskiej, zawijając do portów Afryki Południowej i Wschodniej. Należy jednak pamiętać, że im dalszy zasięg pływania, tym większe znaczenie ma wielkość jednostki i uzyskanie efektu skali. W przypadku serwisów z Bałtyku do Nigerii, statki o nośności 10 tys. t, które do tej pory eksploatowaliśmy, doskonale się sprawdzały. Obecnie, kiedy chcemy zapewnić sobie większą elastyczność w zakresie poszerzenia zasięgu, niezbędne jest pozyskanie większych jednostek. Stąd zamysł, aby nośność statków wynosiła 14-17 tys. t – powiedział na łamach „Namiarów na morze handel” Jacek Wiśniewski, dyrektor zarządzający ESL.
Jack Wiśniewski przyznał również, że firma chce rozwinąć przewóz ładunków specjalistycznych i project cargo w serwisie afrykańskim.
***
Euroafrica powstała we wrześniu 1991 roku na bazie szczecińskiego oddziału Polskich Linii Oceanicznych. Wyodrębnienie się spółki było konsekwencją transformacji ustrojowej, dokonującej się w Europie Środkowej i Wschodniej na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych. Po kolejnych etapach restrukturyzacji oraz procesie połączenia transgranicznego w 2010 roku Euroafrica jest spółką Grupy Kapitałowej Hass Holding Limited.
Od dwudziestu lat podstawową działalnością Euroafrica jest świadczenie usług przewozów morskich ładunków i pasażerów. Portami bazowymi wszystkich serwisów są porty polskie. Aktualnie obsługiwane są regularne linie z następującymi krajami: Wielką Brytanią, Szwecją oraz Afryką – z portów bałtyckich i zachodnioeuropejskich.
Euroafrica eksploatuje 12-14 statków, a struktura naszej floty pozwala na obsługę różnych ładunków: konwencjonalnych ( w tym sztuk ciężkich i ponadgabarytowych), kontenerów, samochodów ciężarowych, zestawów drogowych i wagonów kolejowych.
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju