• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Euroafrica idzie na zakupy

07.04.2016 08:25 Źródło: własne
Euroafrica idzie na zakupy - GospodarkaMorska.pl

EuroAfrica Shipping Lines (ESL) ma w planach zakup kolejnego statku – informuje „Namiary na morze i handel”. Będzie to drobnicowiec wielozadaniowy podobny do ESL Africa i ESL Europa, które zostały kupione w roku ubiegłym.   

- Do tej pory byliśmy bardzo przywiązani do obsługi portów Afryki Zachodniej. Ale obecnie regularnie schodzimy poniżej naszego podstawowego zasięgu, czyli Zatoki Gwinejskiej, zawijając do portów Afryki Południowej i Wschodniej. Należy jednak pamiętać, że im dalszy zasięg pływania, tym większe znaczenie ma wielkość jednostki i uzyskanie efektu skali. W przypadku serwisów z Bałtyku do Nigerii, statki o nośności 10 tys. t, które do tej pory eksploatowaliśmy, doskonale się sprawdzały. Obecnie, kiedy chcemy zapewnić sobie większą elastyczność w zakresie poszerzenia zasięgu, niezbędne jest pozyskanie większych jednostek. Stąd zamysł, aby nośność statków wynosiła 14-17 tys. t – powiedział na łamach „Namiarów na morze  handel” Jacek Wiśniewski, dyrektor zarządzający ESL.

Jack Wiśniewski przyznał również, że firma chce rozwinąć przewóz ładunków specjalistycznych i project cargo w  serwisie afrykańskim.

***

Euroafrica powstała we wrześniu 1991 roku na bazie szczecińskiego oddziału Polskich Linii Oceanicznych. Wyodrębnienie się spółki było konsekwencją transformacji ustrojowej, dokonującej się w Europie Środkowej i Wschodniej na przełomie lat osiemdziesiątych i dziewięćdziesiątych. Po kolejnych etapach restrukturyzacji oraz procesie połączenia transgranicznego w 2010 roku Euroafrica jest spółką Grupy Kapitałowej Hass Holding Limited.

Od dwudziestu lat podstawową działalnością Euroafrica jest świadczenie usług przewozów morskich ładunków i pasażerów. Portami bazowymi wszystkich serwisów są porty polskie. Aktualnie obsługiwane są regularne linie z następującymi krajami: Wielką Brytanią, Szwecją oraz Afryką  – z portów bałtyckich i zachodnioeuropejskich.

Euroafrica eksploatuje 12-14 statków, a struktura naszej floty pozwala na obsługę różnych ładunków: konwencjonalnych ( w tym sztuk ciężkich i ponadgabarytowych), kontenerów, samochodów ciężarowych, zestawów drogowych i wagonów kolejowych.

Bollore Logistics
port_gdańsk_bezpieczny_port_dla_biznesu_black_390x100_2020
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 37862,00 $ tona 0,23% 14 paź
 Cynk 3551,00 $ tona 4,17% 14 paź
 Aluminium 3151,00 $ tona 2,47% 14 paź
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.