PMK
Grecki armator Star Bulk Carriers nabył 18 masowców w wyniku dwóch niezależnych transakcji. Trzy z nich zostaną zakupione od przewoźnika Oceanbulk Container Carriers.
Ta transakcja ma być zakończone w drugim kwartale obecnego roku. Jednostki są obecnie budowane w stoczni Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding i mają być ukończone w pierwszym kwartale 2019 roku.
Pozostałe 15 jednostek zostanie zakupione od norweskiego armatora Songa Bulk za cenę 13,725 mln akcji i 145 mld dolarów. Ta transakcja ma zostać zakończona w trzecim kwartale 2018 roku, po jej zatwierdzeniu na generalnym zebraniu rady nadzorczej w Songa Bulk.
Według wyliczeń ekspertów z portalu VesselsValue flota masowców jest teraz warta więcej niż połączona wartość floty tankowców i kontenerowców.
Wzrost wartości masowców wynika z ożywienia na tym rynku oraz z mocnego trendu złomowania tych jednostek w ostatnich 2 latach. Rynek przewozów masowych towarów sięgnął dna trzy lata temu, a ceny jednostek gwałtownie spadły w obliczu nadwyżki zdolności produkcyjnych. Od pewnego czasu doszło jednak do przywrócenia równowagi między podażą a popytem, a stawki frachtu wzrastają, zachęcając armatorów do inwestowania w więcej tonażu.
Według danych VesselsValue wartość floty masowców na marzec 2018 rok wyniosła 195,3 mld dolarów. Flota tankowców z kolei była warta 192,5 mld dolarów, a flota kontenerowców tylko 115,3 mld dolarów.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Polski masowiec zderzył się z suwnicą i żurawiami
Prezydent Elbląga: unijne środki na modernizację portu dadzą miastu silny impuls rozwojowy
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny