PMK
Grecki armator Star Bulk Carriers nabył 18 masowców w wyniku dwóch niezależnych transakcji. Trzy z nich zostaną zakupione od przewoźnika Oceanbulk Container Carriers.
Ta transakcja ma być zakończone w drugim kwartale obecnego roku. Jednostki są obecnie budowane w stoczni Shanghai Waigaoqiao Shipbuilding i mają być ukończone w pierwszym kwartale 2019 roku.
Pozostałe 15 jednostek zostanie zakupione od norweskiego armatora Songa Bulk za cenę 13,725 mln akcji i 145 mld dolarów. Ta transakcja ma zostać zakończona w trzecim kwartale 2018 roku, po jej zatwierdzeniu na generalnym zebraniu rady nadzorczej w Songa Bulk.
Według wyliczeń ekspertów z portalu VesselsValue flota masowców jest teraz warta więcej niż połączona wartość floty tankowców i kontenerowców.
Wzrost wartości masowców wynika z ożywienia na tym rynku oraz z mocnego trendu złomowania tych jednostek w ostatnich 2 latach. Rynek przewozów masowych towarów sięgnął dna trzy lata temu, a ceny jednostek gwałtownie spadły w obliczu nadwyżki zdolności produkcyjnych. Od pewnego czasu doszło jednak do przywrócenia równowagi między podażą a popytem, a stawki frachtu wzrastają, zachęcając armatorów do inwestowania w więcej tonażu.
Według danych VesselsValue wartość floty masowców na marzec 2018 rok wyniosła 195,3 mld dolarów. Flota tankowców z kolei była warta 192,5 mld dolarów, a flota kontenerowców tylko 115,3 mld dolarów.
Przeładunki kontenerów w Chinach w górę
Kanał Dębicki i inne projekty inwestycyjne zapewnią Portowi Szczecin nowe możliwości działania
Kongres Polskie Porty 2030. Terminalom nie brakuje wyzwań
Nie powstanie trzeci pas na Obwodnicy Trójmiasta. Ministerstwo ma inną koncepcję
Aktywna Plaża z Portem Gdynia, czyli święto siatkówki plażowej za nami
190 tys. zł na zakup drona podwodnego dla Portu Gdańsk