ew
Irlandzki przewoźnik, którego promy pływają w barwach Irish Ferries, zaprezentował niedawno światu wyremontowaną jednostkę, która teraz będzie transportować pasażerów na trasie Dublin-Holyhead. To zmiana podyktowana sprzedażą znanego i lubianego promu Jonathan Swift.
Jak informowano już wcześniej na łamach PromySkat, doskonale znany pasażerom prom Jonathan Swift trafił ręce hiszpańskiej firmy Baleària, która kupiła go za sumę 15,5 miliona euro. Szybki Jonathan Swift, który będzie teraz obsługiwał dla nowego operatora połączenia na Morzu Śródziemnym, zostanie godnie zastąpiony przez statek Dublin Swift.
Dublin Swift został w ostatnich dniach zaprezentowany pasażerom. Jest to katamaran, który do niedawna funkcjonował pod nazwą Westpac Express. Podobnie jak Jonathan Swift, został on zbudowany w australijskich zakładach Austal. Firma Irish Continental Group, właściciel Irish Ferries, kupiła go dwa lata temu za 13,25 milionów euro. Ale jeszcze do niedawna, na mocy umowy czarterowej, korzystało z niego amerykańskie wojsko. Po wygaśnięciu umowy czarterowej statek został przygotowany do nowej roli i o jego atutach będą mogli się teraz przekonać pasażerowie.
Przed objęciem nowej funkcji statek przeszedł znaczący remont. Pasażerowie mogą teraz korzystać z komfortowych kabin albo rozsiąść się w wygodnych fotelach, by podziwiać z nich Morze Irlandzkie. Do swojej dyspozycji podróżni mają również kawiarnię, restaurację czy strefę gier i rozrywki.
Dublin Swift dysponuje większą przestrzenią od swojego poprzednika. Na pokład może przyjąć 820 pasażerów i pomieścić 220 pojazdów osobowych. Zbudowany w 2001 r. statek może się poruszać z prędkością 35 węzłów (65 km na godzinę).
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Okno Maersk na Azję. Firma otwiera centrum logistyczne w Szanghaju
Służby i instytucje przygotowują się do sezonu zimowego. Spotkanie z udziałem ministra infrastruktury
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej