W tym tygodniu Grupa Eurotunel ogłosiła, że zgadza się na sprzedaż promów MyFerryLink. Eurotunel umowę sprzedaży dwóch promów Rodina i Berlioza zawarł z DFDS. Spółka dodaje, że żałuje, iż związek pracowników SCOP nie wspierał Eurotunelu, w dokonywanym przejęciu.
Trzeci statek - Nord Pas de Calais - Eurotunel chciałby zatrzymać, aby całkowicie nie rezygnować z morskiej działalności transportowej. W związku z tym Eurotunnel poprosi brytyjski urząd antymonopolowy (CMA) o zniesienie obecnego zakazu w stosunku do trzeciego statku ro-ro. Eurotunel jest przekonany, że CMA nie będzie sprzeciwiać się zakończeniu sprzedaży dwóch promów.
Wartym podkreślenia jest fakt, że perspektywa utrzymania przez DFDS zakupionych promów na połączeniu Dover-Calais jest sprzeczna z długo prezentowanym i powszechnie głoszonym przez operatora poglądem o strukturalnym przesyceniu na rynku. W zeszłym miesiącu na konferencji omawiającej wyniki spółki za pierwszy kwartał dyrektor zarządzający DFDS, Niels Smedegaard informował już jednak, że owo „nasycenie” osłabło.
Wciąż nie wiadomo, jaki los czeka obecnych pracowników MyFerryLink. DFDS nie dał żadnych gwarancji na utrzymanie miejsc pracy 370 osobom zatrudnionym na morzu i 106 pracownikom lądowym związku zawodowego SCOP.
Na pytanie, czy DFDS zamierza zatrudnić pracowników ze SCOP, Eurotunnel informował, że nie może zmusić potencjonalnego nabywcy promów, aby zatrudniać pracowników w ramach umowy sprzedaży. Podkreśla jednak, że sposób, w który DFDS w 2012 roku rekrutował byłych pracowników upadłego SeaFrance, daje nadzieję na utrzymanie zatrudnienia.
W związku z brakiem gwarancji na zatrudnienie dla pracowników SCOP rośnie ryzyko wywołania niepokojów w porcie Calais. Do pierwszego strajku doszło 8.06.15. Analitycy komentują, że współpraca z członkami związków SCOP może okazać się ciężka dla DFDS. Dodatkowo, w ostatnich tygodniach SCOP SeaFrance została uwikłana w konflikt wewnętrzny pomiędzy menadżerami.
Na rozwój wypadków nie trzeba będzie czekać długo. DFDS przejmie nowe statki już 2 lipca.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
KE dała zielone światło na unijne finansowanie inwestycji w porcie w Elblągu
Fąfara: w przyszłym roku Orlen może dostarczyć Ukrainie 1 mld m sześc. gazu
Południowa perspektywa na dostęp do morza. Porty Szczecin i Świnoujście bramą dla Dolnego Śląska i Opolszczyzny
10 tys. żołnierzy i funkcjonariuszy będzie pilnować infrastruktury krytycznej
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub