8 lipca został uruchomiony pierwszy we Francji system cold ironing, dzięki któremu statki mogą być ładowane energią elektryczną z kei. W tym czasie agregaty prądotwórcze jednostki nie zanieczyszczają powietrza. System zostanie uruchomiony przez władze portu Marsylia Fos we współpracy z operatorem promowym La Meridionale.
System będzie dostępny od października, po sześciu miesiącach prac przy instalacji sieci zasilania i przystosowywania statków spółki - KALLISTE, GIROLATA i PIANA - tak, aby ich dieslowe generatory nie były dłużej potrzebne przy zawinięciach do portu.
Inicjatywa, poprzedzona kilkoma latami badań i współfinansowana przez rząd, pochłonęła 4,4 mln euro.
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek
Masowce i tankowce na fali. Analiza rynku tonażowego (tygodnie 11-14/2024)
Przygotowania do bazy offshore. Jak wygląda budowa?
Dzień Kierowcy Zawodowego z udziałem gdyńskich terminali
Polski sektor transportu wodnego podkreśla znaczenie współpracy w obszarze badań i rozwoju