8 lipca został uruchomiony pierwszy we Francji system cold ironing, dzięki któremu statki mogą być ładowane energią elektryczną z kei. W tym czasie agregaty prądotwórcze jednostki nie zanieczyszczają powietrza. System zostanie uruchomiony przez władze portu Marsylia Fos we współpracy z operatorem promowym La Meridionale.
System będzie dostępny od października, po sześciu miesiącach prac przy instalacji sieci zasilania i przystosowywania statków spółki - KALLISTE, GIROLATA i PIANA - tak, aby ich dieslowe generatory nie były dłużej potrzebne przy zawinięciach do portu.
Inicjatywa, poprzedzona kilkoma latami badań i współfinansowana przez rząd, pochłonęła 4,4 mln euro.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął