pc
Morska Stocznia Remontowa „Gryfia” ustala szczegóły budowy nowego promu dla PŻM, do której należą linie Unity Line. Inwestycja jednak nie jest w stu procentach przesądzona, ponieważ wciąż nie zabezpieczono jej finansowania, a początkowa współpraca Polskiej Żeglugi Morskiej z Polską Żeglugą Bałtycką nie będzie kontynuowana.
Nowy prom na trasie Świnoujście-Szwecja?
Rzecznik PŻM Krzysztof Gogol poinformował, że projekt budowy statku ro-pax dla PŻM wszedł w końcową fazę negocjacji z Morską Stocznią Remontową „Gryfia”. Miałby dołączyć do jednostek obsługujących połączenie pomiędzy Świnoujściem a Szwecją.
Gogol dodał, że jednostka będzie miała zbliżone parametry do zamówionego już promu dla PŻB, jednakże powstanie wg osobnego, a nie jak wcześniej zakładano, wspólnego dla obu firm projektu.
Dostawa nowego statku dla PŻM planowana jest na rok 2021. Rzecznik PŻM poinformował, że wszystkie parametry ekonomiczne oraz założenia techniczno-eksploatacyjne zostały już uzgodnione pomiędzy stronami, natomiast szczegóły wyposażenia jednostki będą doprecyzowane w najbliższym czasie w ramach projektu technicznego.
Budowa czy czarter jednostki?
Warto jednak zaznaczyć, że budowa promu wcale nie jest jednak przesądzona z powodu kłopotów finansowych PŻM w związku z kryzysem na rynku żeglugowym. Jednakże przemysł promowy wciąż przynosi zyski, więc PŻM w przypadku braku środków na budowę statku rozważa wyczarterowanie go od innego armatora.
Nowy kontenerowy plac przeładunkowy w Porcie Gdynia
Kryzysy powodują wzrost kosztów w żegludze, ale frachty znów spadają. Analiza rynku frachtowego i czarterowego (tygodnie 8-11/2024)
Paliwo uzyskane z orzechów nerkowca szansą na uczynienie żeglugi bardziej "zieloną"?
Pierwszy duży kontenerowiec na metanol już w Europie
Bezpiecznie do portu mimo niepogody
Biden chce jak najszybciej otworzyć port Baltimore i odbudować most Key