• <

Czy nadpodaż jednostek na rynku kontenerowym jest już za nami?

22.02.2018 17:06 Źródło: własne
Strona główna Porty Morskie, Terminale, Logistyka Morska, Transport Morski Czy nadpodaż jednostek na rynku kontenerowym jest już za nami?

Partnerzy portalu

Czy nadpodaż jednostek na rynku kontenerowym jest już za nami? - GospodarkaMorska.pl

Branża żeglugi kontenerowej przez ostatnie kilka lat walczyła ze zjawiskiem nadmiaru tonażu, poprzez konsolidację, fuzje i przejęcia, a także powstrzymywanie się od zamawiania nowych statków.

Mimo to ożywienie w sektorze kontenerów zaobserwowane w ubiegłym roku było bardzo delikatne, a poprawa stawek frachtowych będzie tylko krótkotrwała.

Wraz ze wzrostem zysków z transportu kontenerowego pojawiają sie obawy, że może nastąpić kolejna potężna fala napływu tonażu, ponieważ właściciele pędzą do stoczni, aby odmłodzić swoją flotę przed wejściem przepisów o emisji siarki w 2020 roku. Takie decyzje podjęli między innymi armatorzy Evergeen i Yang Ming, którzy łącznie zamówili ponad 20 jednostek. Z kolei w 3 kwartale duże zamówienia złożyło CMA CGM i MSC.

Tych obaw nie podziela Rolf Habben Jansen, prezez Hapag-Lloyd.

- Uważam, że nie ma co się obawiać ponownej nadwyżki tonażu na rynku. Pamiętajmy, że rynek transportu kontenerowego wciąż rośnie i to w tempie 4-5 proc. rocznie. O znalezienie balansu nie będzie więc trudno – przekonuje Jansen.

Jensen uważa ponadto, że konsolidacja w sektorze będzie kontynuowana, co jeszcze bardziej zmniejszy liczbę największych firm spedycyjnych w wyniku połączenia ich działalności. Ostatecznie ma to doprowadzić do pozostania zaledwiedziewięciu z 20 największych przedsiębiorstw żeglugowych.




okmarit_390x100_gif_2020

Dziękujemy za wysłane grafiki.