Dwa powszechnie znane na rynku statki, wyspecjalizowane w przewozie pasażerów i samochodów, dołączą do floty Corsica Ferries w sezonie letniem 2015 na trasach na Korsykę i Sardynię.
Jednym z wymienionych statków będzie Blue Star 1, który posiada 1 745 metrów pasa ładownego i może przewieźć jednorazowo 1 650 pasażerów w 595 kabinach. Będzie on wykorzystywany na połączeniu na Korsykę pod nazwą Mega Express Six. Prom został zbudowany w 2000 roku przez stocznię Van der Giessen-de Noord z Krimpen niedaleko Rotterdamu dla grecko-włoskiego operatora promowego Strintzis Lines. W latach 2007-2008 pływał również między Rosyth a Zeebrugge we flocie Superfast Ferries.
Drugą jednostką będzie pływający niegdyś na Bałtyku prom Silja Festival wybudowany w 1986 roku w Turku dla Silija Line. Na początku statek obsługiwał połączenie między Sztokholmem i Turku jako Wellamo, gdzie dołączył do siostrzanej jednostki Svea (1985). Obecnie prom zmienił nazwę na Mega Andrea i będzie świadczył usługi we flocie Corsica Ferries między Włochami a Sardynią . Jednostka może przewieźć 2 000 pasażerów i 360 samochodów.
Silija Festival zakończyła karierą na Bałtyku w maju 2013 roku po służbie we flocie Tallink kursując między Sztokholmem a Rygą. Później służyła jako hotel w Hiszpanii, przed prawie rocznym pobytem w Kolumbii Brytyjskiej, wyczarterowana przez Bridgemans Services, gdzie gościła 600 pracowników modernizujących hutę aluminium dla Rio Tinto Alcan.
00:04:03
Rekordowy tunel dnie Bałtyku połączy Niemcy i Danię w 2029 roku (wideo)
00:04:15
Największe kontenerowce świata - przegląd
Grupa OTL podsumowuje III kwartał. Trudna sytuacja rynkowa
Znamy laureatów IV edycji Grantu Dzielnicowego Busole organizowanego przez Baltic Hub
Hapag-Lloyd: biznes urósł, ale zyski mocno spadły
Wietnamskie porty na liście rankingu Lloyd’s List. Refleksje po Port Gdańsk Business Mixer w Wietnamie
Prezydent Świnoujścia popiera rozwój portu, ale nie utworzenie Przylądka Pomerania
Porzucony w Basenie Północnym w Świnoujściu kuter zatonął