PMK
Francuski armator kontenerowy CMA CGM wprowadził dodatkową dopłatę za swoje usługi, by pokryć straty, które w 1 kwartale spowodowały wysokie ceny paliwa.
Nie wiadomo jeszcze jaka będzie kwota dopłaty oraz kiedy ona wejdzie w życie. Ceny ropy osiągnęły najwyższy od 2014 poziom i wzrosły do 80,5 dolarów za baryłkę.
- W ramach walki z tak wysokimi cenami paliw, jesteśmy zmuszeni wprowadzić dodatkową dopłatę w II kwartale – powiedział Rodolphe Saade, prezes CMA CGM.
Ogólnie CMA CGM odnotowało zysk netto w wysokości 701 milionów dolarów w ubiegłym roku, przywracając spółkę do rentowności po stracie w wysokości 452 milionów dolarów w 2016 roku.
- Odnotowaliśmy doskonałe wyniki w zeszłym roku, pokazując ponownie znaczenie dobrej strategii i dyscypliny operacyjnej. Kwartał po kwartale, CMA CGM wykazuje zdolność do przewyższania swoich konkurentów, a obecny wynik finansowy potwierdza pozycję naszej grupy jako wiodącego gracza w branży przewozów kontenerowych – powiedział Rodolphe Saadé, prezes CMA CGM.
CMA CGM od paru lat mocniej inwestuje w chiński rynek logistyczny. W tym roku armator podpisał porozumienie o współpracy z Alibabą – największą na świecie platformą e-commerce.
Konosament – wydanie ładunku na podstawie LOI
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie