ew
Podróż między lotniskiem w Wenecji i starożytnym centrum miasta stanie się o wiele bardziej przyjazna dla środowiska. A to za sprawą elektrycznych silników Siemensa, które są montowane w weneckich łodziach komunikacji miejskiej.
Nazwę łodzi – Scossa – można przetłumaczyć na polski jako „wstrząs elektryczny”. I prąd elektryczny ma w tym przypadku kluczowe znaczenie – system napędowy łodzi w bardzo prosty sposób wykorzystuje technologie, które zostały już przetestowane w branży motoryzacyjnej oraz marynarce wojennej. Scossa to łódź, która jest napędzana silnikiem elektrycznym Siemensa ładowanym z akumulatorów. Zapewniają one jednostce wystarczającą moc do pokonania trasy biegnącej przez historyczne centrum Wenecji, wzdłuż Canal Grande. Akumulatory są ładowane podczas podróży z dala od centrum, więc nie generują hałasu tam, gdzie byłoby to uciążliwe.
Oprócz silnika elektrycznego łódź posiada także napęd mieszany – na olej napędowy i prąd. Przy tym napędzie Scossa osiąga prędkość 30 km/h na otwartej lagunie, a wykorzystując moc silnika diesla, ładuje swoje akumulatory.
– Rejs Scossą można porównać do podróży żaglówką, ale ta łódź to przede wszystkim gest miłości do miasta, w którym żyjemy i pracujemy – mówi Fabio Sacco, prezes Alilaguna. – Z tego powodu od dawna jesteśmy zaangażowani w produkcję łodzi o zerowej emisji, które są przyjazne dla środowiska.
– Dzięki know-how i umiejętnościom, które zdobyliśmy przez lata, udało nam się opracować wdrożenie nie tylko zaawansowane pod względem technologicznym, ale również bezpieczne i niezawodne – mówi Giuliano Busetto, kierownik oddziału Digital Factory oraz Process Industries and Drives w Siemens Italy.
Pierwszy statek przy Nabrzeżu Dąbrowieckim w Porcie Szczecin
W 2023 r. obrót ładunków w polskich portach wzrósł o 14,3 proc.
Grupa Unimot podpisała z Peninsula Petroleum Limited list intencyjny w sprawie współpracy w zakresie fizycznych dostaw paliwa żeglugowego w polskich portach
Po ponad miesiącu od katastrofy kolejne statki opuszczają port w Baltimore
Rail Baltica wkładem w nowoczesny transport towarowy dla krajów nadbałtyckich
Z Portu Gdańsk do Grudziądza przetransportowano 300-tonowy element przyszłej elektrowni