PMK
Największy armator wycieczkowców zamówił kolejną napędzaną LNG jednostkę w niemieckiej stoczni Meyer Werft. Będzie to trzeci taki statek zamówiony przez Carnival Corporation.
Wycieczkowiec o nośności 100 tys. ton powstanie w zakładzie Meyer Werft w Papenburgu. Jednostka ma wejść do służby w 2023 roku. AIDAnova, pierwsza z tego typu jednostek, ma dołączyć do floty AIDA Cruises (własności Carnival) w grudniu jako pierwszy statek nowej generacji wycieczkowców LNG, a także pierwszy w historii statek wycieczkowy na świecie, który będzie w pełni zasilany LNG. Drugi statek tej serii zostanie ochrzczony wiosną 2021 roku. Wszystkie trzy jednostki są budowane w zakładzie Meyera Werfta w Papenburgu w Niemczech.
AIDAnova budowana jest głównie na potrzeby rynku niemieckiego, oferując takie udogodnienia, jak 17 restauracji i 23 bary, apartamenty penthouse o powierzchni 53 metrów kwadratowych dla maksymalnie pięciu osób. Nowe mniejsze apartamenty zostały zaprojektowane z prywatnym oranżerią (ogród zimowy).
Będzie to pierwszy wycieczkowiec napędzany paliwem LNG. - Dzięki koncepcji „Green Cruising”, AIDA Cruises będzie pierwszą firmą żeglugową na świecie, zdolną do obsługi nowej generacji statków przy użyciu 100% LNG – poinformował armator.
AIDA Cruises zamówiła statek latem 2015 r. w ramach umowy dotyczącej budowy dwóch statków wycieczkowych nowej generacji.
Turcja ogłasza blokadę handlową z Izraelem
Iran będzie korzystał z portów morskich na Kubie
Elektryczny holownik Damen: dwa holowania na jednym ładowaniu, bateria pełna w 2 godziny
Burmistrz Hamburga do portowców: nie wikłajcie się w przemyt narkotyków
Duński port ze zgodą na pogłębienie, bliżej do stania się bazą NATO
Do prokuratury w Szczecinie wpłynęło zawiadomienie dot. nieprawidłowości w zarządzie portów