• <
port_rezerwa_mega_1100_200

Bliżej zakupu Hamburg Sud przez Maersk Line

PMK

26.09.2017 15:23 Źródło: własne
Bliżej zakupu Hamburg Sud przez Maersk Line - GospodarkaMorska.pl

Brazylijski urząd antymonopolowy zaaprobował bez zastrzeżeń zakup Hamburga Sud przez armatora Maersk Line.

Oznacza to, że Maersk potrzebuje jeszcze 10 innych zgód, w tym od takich krajów jak: Chiny, Korea, Chile czy Południowa Afryka.

Największy kontenerowy przewoźnik na świecie, Maersk Line, zapłaci 4,02 mld dolarów za zakup swojego niemieckiego rywala. Połączenie obu armatorów ma zaoszczędzić około 350-400 mln dolarów na kosztach operacyjnych rocznie. Co ciekawe, nie dojdzie do całkowitego wchłonięcia niemieckiego przewoźnika przez Maersk.

- Zamierzamy utrzymać Hamburg Sud jak osobną i dobrze zarządzaną firmę. Obniża to ryzyko tej transakcji i ułatwia integracje. A oszczędności na kosztach operacyjnych wciąż są duże – powiedział Sorek Skou, prezes Maersk Line.

Hamburg Sud to obecnie 7 największy armator kontenerowy na świecie, mający w swojej flocie 130 kontenerowców. Te jednostki pływają głównie po szlakach Północ-Południe.  Teraz statki dołączą do i tak wielkiej floty (600 kontenerowców) Maerska.

- Przejęcie Hamburg Sud to dla nas przede wszystkim zwiększenie obecności w handlu w rejonie Ameryki Łacińskiej. Połączenie naszych sieci logistycznych w tym regionie spowoduje także spadek kosztów - powiedział Sorek Skou.

Przejęcie Hamburg Sud wpisuje się w nową strategię Maerska, który zrezygnował z budowania dużych jednostek na rzecz przejmowania konkurentów. Decyzja była oczywista, ponieważ Maersk złożył już zamówienia na 27 nowych statków. Mają być one dostarczone w 2017 i 2018 roku. W momencie gdy stawki frachtowe są naprawde niskie, a jeden z czołowych armatorów (Hanjin) upadł, zmiana strategii była konieczna.

Alianse i fuzje to sposób linii żeglugowych na przywrócenie równowagi między popytem i podazą oraz zwiększenie rentowności działalności. Miało to być następstwem efektów uzyskanych z ekonomii skali. Ostatnim przykładem konsolidacji jest fuzja armatorów Hapag-Lloyd i UASC.

Bollore Logistics
port_gdańsk_deepwater_2021_390x100
port_gdynia_port_zewnętrzny_390x100_jpg_2020

Surowce

 Ropa brent 64,38 $ baryłka  0,00% 21:58
 Cyna 38725,00 $ tona -0,80% 27 paź
 Cynk 3385,00 $ tona -2,03% 27 paź
 Aluminium 2703,00 $ tona -4,49% 27 paź
 Pallad 2680,00 $ uncja  0,00% 21:57
 Platyna 1191,10 $ uncja  0,00% 21:59
 Srebro 25,11 $ uncja  0,00% 21:59
 Złoto 1731,30 $ uncja  0,00% 21:59

Dziękujemy za wysłane grafiki.