PMK
Baltic Dry Index, śledzący zarobki armatorów masowców, zanotował kolejny spadek na poniedziałkowej sesji londyńskiej giełdy. Spowodował to niższy popyt na masowce capesize.
Indeks bierze pod uwagę średnie, dzienne zarobki masowców typu: capesize (pow. 80 tys. ton nośności), panamax (60-80 tys. ton), supramax (35-59 tys. ton) oraz handysize (10-35 tys. ton). Ogólny indeks spadł o 4 pkt. do 582 pkt.
Spadek zanotował tylko indeks capesizów, i to aż o 30 pkt., do 897 pkt. ogółem. Oznacza to, że zarobki dzienne armatorów tych jednostek spadły o 218 dolarów, do 6315 dolarów.
Na takim samym poziomie utzymał się wskaźnik dla panamaxów i osiągnął poziom 546 pkt. Armatorzy tych statków zarabiają więc dziennie 4,365 dolarów.
Lepsze wyniki zanotowały także mniejsze jednostki: wskaźnik handysize wzrósł o 1 pkt. do 312 pkt, a supramaxów o 4 pkt., do 559 pkt.
-------------
Baltic Dry Index (BDI) jest jednym z najlepszych instrumentów do badania koniunktury gospodarczej na świecie. Publikowany jest codziennie przez londyńską Baltic Exchange (od 1985 roku). BDI wyraża koszt ponoszony przez końcowego odbiorcę surowca, który zawiera kontrakt z firmą transportową na giełdzie Baltic Exchange w Londynie. W wyniku uśredniania kwotowanych na bieżąco cen na poszczególnych trasach powstaje Baltic Dry Index (BDI). Uczestnikami giełdy Baltic Exchange są tylko firmy bezpośrednio zamawiające transport surowców drogą morską bądź świadczące takie właśnie usługi. Dzięki temu wiemy, że wzrost lub spadek wartości BDI wynika wyłącznie ze zmian warunków rynkowych.
Idą zmiany w Porcie Gdynia. Demontaż Bühlera na Nabrzeżu Indyjskim
Zmiany w Chińsko-Polskim Towarzystwie Okrętowym S.A. "Chipolbrok"
Unimot przygotowuje dodatkową infrastrukturę importową dla LPG
W Baltimore otwarto trzecią, tymczasową trasę w pobliżu zniszczonego mostu
MI przygotuje projekt rozporządzenia ws. planu zagospodarowania przestrzennego wód portu morskiego w Dziwnowie
Port Elbląg liczy na większy przeładunek